راهپیمایی شترها در پاریس

فرهنگی – عمان چنس: عربستان سعودی، قطر، امارات، عمان و بحرین در رویداد «راهپیمایی شترها» که در پاریس برگزار شد، شرکت کردند تا نام‎گذاری سال ۲۰۲۴ از سوی سازمان ملل به عنوان «سال بین‌‎المللی شتر» را جشن بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، این راهپیمایی توسط فدراسیون شتر فرانسه، زیر چتر سازمان بین‌‎المللی شتر و با حمایت وزارت فرهنگ و باشگاه شتر عربستان برگزار شد.

تعدادی از سازمان‌ها و فدراسیون‌های بین‌المللی متخصص در زمینه شتر، نمایندگان بخش‌های دولتی، پرورش دهندگان شتر و علاقه‌‎مندان به این حوزه در این رویداد شرکت کردند و بیش از ۳۰ کشور از طریق بیش از ۵۰ گروه در این راهپیمایی مشارکت داشتند.

علاوه بر کشورهای حاشیه خلیج فارس می‎توان از آمریکا، انگلیس، کانادا، هند، مراکش، تانزانیا، پرو و ​​الجزایر هم نام برد. نمایندگان جمهوری چک، پاکستان، تونس، اتریش، اسپانیا، بوروندی، سنگال، جمهوری دموکراتیک کنگو، موریتانی، فرانسه، سودان، چاد، آنگولا و اوگاندا نیز در این مراسم شرکت کردند.

لازم به ذکر است که عربستان سعودی در نامگذاری سال ۲۰۲۴ به عنوان «سال بین‌‎المللی شتر» توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نقش داشته است که اوج تلاش‌های این کشور برای توجه به بخش شتر به دلیل اهمیتش در دستیابی به امنیت غذایی و رشد اقتصادی است.

ایران به عنوان یکی از کشورهای زیستگاه این حیوان ارزشمند در این رویداد غایب بود.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *