کنفرانس امنیت سایبری در عمان برگزار شد

سیاسی – عمان چنس: چهارمین دوره «کنفرانس امنیت سایبری عمان» با حضور بیش از ۲۶۰ نفر از کارشناسان و علاقه‌مندان این حوزه به منظور بررسی چالش‌های این بخش و سازوکارهای مقابله با آن‌ها بر اساس بالاترین استانداردها و بهترین شیوه‌ها برگزار شد.

این کنفرانس با شعار «دفاع از دنیای دیجیتال: انقلاب امنیت سایبری در بخش ارتباطات» و به همت روزنامه عمانی الرویه با همکاری مرکز دفاع الکترونیک، آکادمی امنیت سایبری پیشرفته و شرکت پارک داده عمان سازماندهی شده بود.

حاتم بن حمد الطائی، سردبیر روزنامه الرویه، در این کنفرانس بر تشدید تلاش‌ها برای تقویت زیرساخت‌های دیجیتال دفاعی به منظور حفظ امنیت داده‌ها و محافظت از آنها در برابر خطرات الکترونیکی فزاینده تاکید کرد.

مقبول بن سالم الوهیبی، مدیر عامل شرکت داده عمان هم گفت که عمان از  ۱۲۳ میلیون حمله سایبری، بیش از ۴۱۷ هزار حمله تایید شده و خسارات بیش از یک میلیون دلاری را در سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است.

الوهیبی خاطرنشان کرد که تعداد حملات تایید شده نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش ۱۳ درصدی دارد. این بهبود در موقعیت امنیت سایبری عمان به دلیل نظارت‌‎های امنیتی گسترده‌‎ای است که برای وب سایت‌‎های دولتی اجرا می‎شود.

الوهیبی انتظار دارد که اندازه بازار امنیت سایبری در عمان تا سال ۲۰۲۵ به ۵۸ میلیون دلار برسد و میانگین رشد مرکب سالانه ۲۴ درصد باشد.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *