عمان یک کارخانه پلی سیلیکون در منطقه آزاد صحار افتتاح کرد

اقتصادی – عمان چنس: عمان سنگ بنای یک کارخانه پیشرو پلی‎سیلیکون را در منطقه آزاد صحار بنا نهاد. این پروژه سرزمینی، با 520 میلیون ریال عمان، معادل یک میلیارد و 350 میلیون دلار سرمایه‌‌گذاری، بناست تا سالانه 100 هزار تن تولید داشته باشد.

به گزارش عمان چنس، این پروژه که با هدف تولید پلی‌سیلیکون طراحی شده است، یک گام رو به جلو در ایجاد یک زنجیره ارزش افزوده در صنایع پایین‌دستی و بخش‌های انرژی تجدیدپذیر است که به ویژه در تولید پنل‌های خورشیدی متمرکز است. این پروژه با اهداف چشم انداز ۲۰۴۰ عمان برای توسعه تولید هیدروژن سبز و کاهش هزینه‌های پنل‌های خورشیدی در عمان هم‌راستاست و اشتغال و فرصت‌های اجتماعی جدیدی را خلق خواهد کرد که شامل آموزش جوانان عمانی در این حوزهٔ نوظهور می‌شود.

ابتسام احمد الفاروجی، معاون وزارت بازرگانی، صنعت و ترویج سرمایه‌گذاری،در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه، بر تطابق این پروژه با چشم‌انداز ۲۰۴۰ عمان برای تقویت سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی تأکید کرد. وی همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه متعهد است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی را ترویج کرده و مسیر سرمایه‌گذاری را آسان‌تر کند. او افزود: “ما در تلاشیم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی و سایر حوزه‌ها افزایشی پایدار داشته‌باشد. هدف ما جلب سرمایه‌گذاران به این فرصت‌ها و ارائه حمایتهایی جامع برای تبدیل این فرصت‌ها به پروژه‌های ملموس است. علاوه بر این، یکی از اولویت‌های کلیدی این است که ارزش افزوده داخلی را در سراسر کشور افزایش دهیم که این از طریق ایجاد شغل برای جوانان عمانی و بازکردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هر استان ممکن خواهد شد”. همچنین، دکتر صالح سعید مسن، معاون وزارت بازرگانی، صنعت و ترویج سرمایه‌گذاری در امور بازرگانی و صنعت، تأکید کرد که این پروژه با تلاش‌های این وزارتخانه برای جذب صنایع پیشرفته همراستا است. “در حال حاضر، وزارت ما بر روی جذب صنایع دانش‌بنیان و فناوری متمرکز است، که برای تحقق اهداف صنعتی استراتژیک و ابتکار عمل صنایع آینده ضروری است”.

علاوه بر این، عمر محمود المحرزی، مدیر عامل منطقه آزاد صحار و معاون مدیر عامل بندر صحار، اظهار کرد: “در منطقه آزاد و بندر صحار، ما متعهد به ایجاد محیطی پویا و جامع برای سرمایه‌گذاری و رشد هستیم. با بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک و زیرساخت‌های ما، توانمندیم که کسب‌وکارهایی را که می‌خواهند به خاورمیانه و فراتر از آن گسترش یابند، جذب کنیم. وی ادامه داد: “همسان با گسترش زیرساخت مرحله دوم منطقه آزاد صحار، ما ۶۷۵ هکتار زمین جهت ارائه به سرمایه‌گذران برای تامین نیازهای روزافزون فضای صنعتی و تجاری اختصاص داده‌ایم”.

 

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان به نقل از SaudiGulfProjects

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *