عمان قرارداد گازی 10 ساله با شل امضاء کرد

اقتصادی – عمان چنس: شرکت گاز مایع طبیعی عمان قراردادی را برای فروش گاز به شرکت «شل» امضا کرد که بر اساس آن، سالانه ۱.۶ میلیون تن گاز به این شرکت چند ملیتی عرضه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری عمان، در این توافقنامه تصریح شده است که روند عرضه در سال ۲۰۲۵ آغاز و تا ۱۰ سال آینده ادامه خواهد داشت.

این قرارداد به تقویت همکاری‌‎های موجود بین دو شرکت کمک می‌‎کند و شرکت بازرگانی «شل» بزرگترین واردکننده انرژی از شرکت عمانی محسوب می‎‌شود.

حمد النعمانی، مدیر عامل شرکت عمانی، گفت: با این توافقنامه، این شرکت شهرت خود را به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد گاز طبیعی مایع و توانا در مدیریت کارآمد عملیات تجاری برای ارائه انرژی ایمن و پایدار به مشتریان، تقویت می‎‌کند.

اخیرا شرکت عمانی قراردادی را هم با شرکت ژاپنی «جیرا» امضا کرد که بر اساس آن سالانه ۸۰۰ هزار تن گاز مایع را از سال ۲۰۲۵ و برای ۱۰ سال آینده عرضه خواهد کرد.

در آگوست گذشته نیز شرکت عمانی دو قرارداد یکی با شل و دیگری با شرکت تجاری OQ برای تولید و تحویل بیش از ۱.۵ میلیون تن گاز طبیعی از سال ۲۰۲۵ امضا کرده بود.

بر اساس توافقات منعقد شده، انتظار می‌رود حجم گاز مایعی که شرکت عمانی از سال ۲۰۲۵ صادر می‌کند، از حدود ۱۱.۵ میلیون تن در سال فراتر رود.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *