قوانین عمان در حوزه های پوشش و حجاب، مواد مخدر و مشروبات الکلی

اجتماعی – عمان چنس: عمانی‌ها برای ایرانیان احترام قائل هستند، لذا شایسته است اتباع ایرانی که به هر واسطه‌ای در جامعه عمانی حضور دارند تلاش کنند تا این وجهه را حفظ کنند.

                                 پوشش و حجاب در عمان

عمان کشوری اسلامی و پایبند به سنت‌ها است که حجاب در آن آزاد است ولی در مکان های عمومی داشتن پوشش مناسب ضروری است. در این کشور خانم ها نباید در مکان های عمومی لباس های خیلی باز و کوتاه بپوشند حتی آقایان هم باید از پوشیدن لیاس های ناهنجار خودداری کنند.

                         قوانین مصرف مشروبات الکلی در عمان

  طبق قوانین عمان نوشیدن مشروبات الکلی در ملاء عام، مست بودن در مکان‌های عمومی یا هنگام رانندگی یک جرم قابل مجازات است.

                          مجازات جرائم مواد مخدر در عمان

در برخورد با جرائم مربوط به مواد مخدر هیچ‌گونه مماشاتی از سوی مقامات عمانی صورت نمی گیرد. مجازاتِ قاچاق، حمل، نگهداری و مصرف مواد مخدر شدید است. افراد خاطی مشمول جرایم نقدی و احکام سنگین تا حبس ابد می شوند.

                             قانون استفاده از پهپاد در عمان

در سلطان نشین عمان پرواز پهپادها یا وسایل پرنده کنترل از راه دور بدون مجوز معتبر خلاف قانون است.

                                برخی قوانین مالی در عمان

جرایم مالی، از جمله کلاهبرداری، چک های برگشتی، بدهی پرداخت نشده و عدم پرداخت قبوض (از جمله قبوض هتل) می‌تواند منجر به حبس و یا جریمه نقدی شود. در صورت بروز هر یک از تخلفات ذکر شده ممکن است از خروج مسافران از کشور جلوگیری شود. اتباع خارجی باید قبل از خروج از کشور کلیه بدهی‌های معوق و جریمه‌های رانندگی را پرداخت کنند. مسافران می توانند جریمه را در فرودگاه پرداخت کنند. اگر گردشگران خارجی قبل از خروج جریمه‌ها را پرداخت نکرده‌باشند احتمال آن وجود دارد که در خروج از کشور با تاخیراتی مواجه شوند و یا مانع از خروج آنها از کشور شوند.

                 اولین اقدام شما درصورت بازداشت شدن در عمان

در همین زمینه به هموطنان عزیز توصیه می شود چنانچه به هر دلیل توسط پلیس عمان بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعاً به سفارت کشورمان در مسقط اطلاع دهند و چنانچه به زبان عربی و یا انگلیسی مسلط نیستید، از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری کنید. البته لازم به ذکر است که وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نیست.

 

منبع: گویا مسقط

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *