مطالعات طرح متروی مسقط به پایان رسید

اجتماعی – عمان چنس:  وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان، سعید بن حمود المعولی، اعلام کرد که مطالعات مربوط به طرح متروی مسقط به اتمام رسیده و به زودی به شورای وزیران ارائه خواهد شد.
به گزارش عمان آبزرور المعلولی در مصاحبه ای با رادیو مسقط، توضیحات تازه‌ای در خصوص وضعیت پروژه متروی مسقط به طول ۵۵ کیلومتر و با ارزش سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد ریال عمانی، ارائه داد.
وی بیان کرد: “ضروری است که بر روی حمل و نقل عمومی تمرکز کنیم، و بنابراین هیئت‌محترم وزیران، وزارت نقلیه، ارتباطات و فناوری اطلاعات را مامور ساخته تا درباره امکان‌پذیری پروژه مترو مسقط به مطالعه بپردازد. ما این مطالعه را به پایان رسانده‌ایم و انشاالله به زودی برای بحث و تبادل نظر در هیئت‌محترم وزیران ارائه خواهد شد.”

متروی مسقط ضرورتی انکارناپذیر برای آینده حمل و نقل عمومی

وی همچنین افزود: “حمل و نقل عمومی امر ضروری است. ما نباید در یک نقطه متوقف شویم و شروع به اصلاح نحوه انجام حمل و نقل کنیم، به ویژه در انتقال از حمل و نقل فردی به حمل و نقل جمعی. [در غیر اینصورت]در آینده با یک بحران عظیم روبرو خواهیم شد، به ویژه از نظر ترافیک و زمان.”

وزیر حمل و نقل عمان افزود: “به عنوان مثال، طبق مطالعه، میانگین سرعت در مسقط حدود پنجاه و پنج کیلومتر در ساعت است که در مقایسه با دیگر پایتخت های جهان بسیار مناسب است. اگر تا سال 2030 کاری انجام ندهیم، تنها به بیست و هفت کیلومتر در ساعت خواهیم رسید که غیرقابل قبول است.”
به گفته المعولی، گسترش بزرگراه مسقط به کاهش ترافیک کمک خواهد کرد اما به عنوان یک راه‌حل بلندمدت پایدار قابل قبول نیست.
پروژه متروی مسقط قرار است اولین سیستم مترو در سلطنت عمان باشد. با این حال، مقامات وزارت حمل و نقل اعلام کردند که ایجاد یک سیستم حمل و نقل عمومی بهبود یافته قبل از پروژه مترو لازم است.

 

منبع: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *