سه پناهگاه طبیعی جدید در عمان ایجاد می شود

محیط زیست – عمان چنس: هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان، سه فرمان سلطنتی را برای ایجاد سه پناهگاه طبیعی جدید در عمان صادر کردند. این پناهگاه‌ها به منظور حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش این کشور تأسیس می‌شوند.

پناهگاه‌های جدید عبارتند از:

  • پناهگاه طبیعی جبل الغربی: این پناهگاه در کوه‌های غربی عمان واقع شده و شامل طیف وسیعی از گونه‌های گیاهی و جانوری، از جمله پلنگ عربی، گورخر ایرانی و آهو است.
  • پناهگاه طبیعی الظاهره: این پناهگاه در منطقه الظاهره واقع شده و شامل بیابان‌ها، تالاب‌ها و واحه‌های مختلف است. این پناهگاه محل زندگی پرندگان مهاجر و همچنین گونه‌های جانوری مانند غزال و جبیر است.
  • پناهگاه طبیعی واحه البریمی: این پناهگاه در واحه البریمی واقع شده و شامل یک واحه سرسبز با درختان نخل، باغ‌ها و چشمه‌های آب است. این پناهگاه محل زندگی پرندگان مختلف و همچنین گونه‌های جانوری مانند مارمولک و لاک‌پشت است.

سازمان محیط زیست عمان مسئولیت مدیریت این پناهگاه‌ها را بر عهده خواهد داشت. این سازمان برنامه‌هایی را برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری، آموزش جوامع محلی و توسعه گردشگری پایدار در این مناطق اجرا خواهد کرد.

تأسیس این پناهگاه‌ها گامی مهم در جهت حفاظت از محیط زیست عمان است. این اقدام نشان دهنده تعهد دولت عمان به حفظ تنوع زیستی و حیات وحش این کشور برای نسل‌های آینده است.

 

منبع: عمان ثبت به نقل از خبرگزاری عمان (العمانیه) (omannews.gov.om

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *