گزارش واردات و صادرات لوازم یدکی خودرو در عمان در سال گذشته

اقتصادی – عمان چنس: مجموع واردات قطعات یدکی خودرو به عمان تا پایان سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۱۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۸۴۲ ریال عمانی (حدود ۲۹۷.۴ میلیون دلار) بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲۹.۱ درصد کاهش داشته است.

امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۳ با ارزش ۴۶ میلیون و ۸۷ هزار و ۳۶۲ ریال عمانی در صدر کشورهای تامین کننده لوازم یدکی خودرو عمان است و پس از آن ژاپن با ۴۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۷۲ ریال عمانی؛ تایلند با ۶ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۲۴۰ ریال عمانی؛ و چین با ۴ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۱۸۱ ریال عمانی قرار دارند.

همچنین ارزش واردات این محصولات از آمریکا ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۲۲۵ ریال عمانی، از آلمان ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۵۶۰ ریال عمانی، از قطر یک میلیون، ۱۶۵ هزار و ۳۸۸ ریال عمانی، از کره یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۹۶ ریال عمانی، از ایتالیا ۷۷۹ هزار و ۷۲۱ ریال عمانی و از تایوان ۶۲۷ هزار و ۵۸۹ ریال عمانی بوده است.

از سوی دیگر، آمارها نشان می‎دهد که ارزش کل صادرات قطعات یدکی خودرو از عمان در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۲ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۴۷ ریال عمانی (حدود ۲۳۹.۸ میلیون دلار) بوده که نسبت به سال قبل کاهش ۱۵.۳ درصدی داشته است.

امارات متحده عربی سال گذشته با ارزش ۳۹ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۴۷ ریال عمان در صدر کشورهای واردکننده لوازم یدکی خودرو از عمان قرار گرفت و پس از آن آمریکا با ارزش ۸ میلیون و ۲۲۶ هزار ریال عمانی، جمهوری چک با ۷ میلیون و ۶۷ هزار و ۷۷۲ ریال عمانی و سنگاپور با ۶ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۵۸ ریال عمانی قرار دارند.

ارزش صادرات این محصولات از عمان به استرالیا ۴ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۹۰ ریال عمانی، به هنگ کنگ ۳ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۱۷ ریال عمانی، به انگلستان ۳ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۸۰ ریال عمانی، به چین ۳ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۵۱ ریال عمانی، به مکزیک دو میلیون و ۴۷۷ هزار و ۸۹۹ ریال عمانی و به اسلوونی دو میلیون و ۹۲ هزار و ۶۰۷ ریال عمانی بوده است.

لازم به ذکر است که تعداد کل مؤسسات  فعال در زمینه فروش لوازم یدکی وسایل نقلیه موتوری در  عمان در سال ۲۰۲۲ به ۳۲۰۲ مؤسسه رسیده است.

 

منبع: سندباد به نقل از خبرگزاری رسمی عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *