مناقصه طرح توسعه بزرگراه مسقط اعلام شد

اقتصادی – عمان چنس: شهرداری مسقط مناقصه بزرگی را برای اجرای طرح توسعه بزرگراه مسقط، که شریان ترافیکی پایتخت است، راه‎اندازی کرد. این طرح در صورت اجرا، تأثیر مثبتی بر جریان عبور و مرور و حمل و نقل کالا خواهد داشت.

احمد بن محمد الحمیدی، شهردار مسقط، تأیید کرد که پروژه توسعه بزرگراه مسقط یک جهش کیفی از نظر افزایش اتصال به مناطق مختلف پایتخت و افزایش ظرفیت برای سازگاری با رشد سریع بخش حمل و نقل است.

پروژه توسعه بزرگراه مسقط شامل افزودن ۳ لاین در هر جهت است که عرض بزرگراه را به ۱۲ لاین (۶لاین در هر جهت) می‌رساند. این پروژه همچنین شامل افزایش بهره‌‎وری برخی از تقاطع‌های چند سطحی و افزایش خطوط شتاب و کاهش سرعت مرتبط با بزرگراه خواهد بود.

توسعه پل‌های موجود، اجرای کانال‌های زه‌کشی آب و حفاظت از شیب‌ها، آسفالت کف، کارهای حفاظتی و خدماتی، موانع بتنی و سایر موانع حفاظتی، و جایگزینی سیستم روشنایی فعلی با سیستم LED سازگار با محیط زیست از دیگر بخش‌‎های این پروژه است.

بزرگراه مسقط به طور رسمی در طول جشن‌های چهلمین سالگرد روز ملی کشور در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد،که یک جهش کیفی از نظر اتصال مناطق مسکونی و تجاری در پایتخت و کاهش بار ترافیک در بزرگراه سلطان قابوس بود.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *