پروژه هایی به ارزش 89 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در عمان معرفی شدند

اقتصادی- عمان چنس: عمان از راه‌‎اندازی پروژه‌‎ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ابتکارات توانمندسازی به ارزش بیش از ۸۹ میلیون دلار خبر داد.

این مطلب در پایان «کارگاه‎های آموزشی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» اعلام شد که وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان عمان با همکاری برنامه ملی و توسعه صادرات «نزدهر» در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری عمان، در اختتامیه این دوره ۳ طرح با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۵.۴ میلیون ریال عمانی (۴۰ میلیون دلار)، ۸ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۹ میلیون ریال عمانی (۴۹.۳ میلیون دلار) و ۲۰ طرح توانمندسازی اعلام شد.

قیس بن محمد الیوسف، وزیر تجارت، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری و رییس دومین کمیته راهبری برنامه توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع خلاق و فرهنگی، گفت: این کارگاه‌ها به معرفی بخش صنایع خلاق و فرهنگی، اهمیت فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌‎های شغلی که برای جوانان ایجاد می‎کند، کمک کردند.

عایشه بنت محمد السیفیه، معاون برنامه «نزدهر» نیز به نوبه خود گفت: هدف اولیه این کار این است که صنایع خلاق روی پای خود بایستند زیرا آن‌ها یکی از بخش‌های امیدوارکننده‌‎اند و ما در حال توسعه پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر هستیم.

لازم به ذکر است که کارگاه‌های برگزار شده در دوره گذشته روی سه پروژه  تمرکز داشتند: اول «شهر فیلم» با هدف صادرات فیلم از کشور عمان به خارج از کشور؛ دوم «پارک نوآوری» با هدف جذب سازندگان و مبتکران عمانی؛ و سوم پروژه «یج» که توسط یک شرکت ایتالیایی با هدف جذب همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در عمان اجرا می‌شود.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *