درآمد دولتی سلطنت عمان در ماه اول سال جدید از مرز یک میلیون ریال گذشت

درآمد دولتی سلطنت عمان در ماه اول سال 2024، از مرز یک میلیون ریال عمانی گذشته است

به گزارش عمان چنس، مجموع درآمد دولتی سلطنت عمان در ژانویه 2024، با سه درصد رشد نسبت به سال گذشته به یک میلیارد و 14 میلیون ریال عمان معادل دو میلیارد و 640 میلیون دلار رسید.

این رشد عمدتا به علت موج افزایش 132 درصدی درآمدهای جاری دولت است.

درآمد خالص نفت تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ با کاهش یک درصدی به مقدار ۵۹۵ میلیون ریال عمانی رسید. میانگین قیمت نفت در این مدت بشکه ای 90 دلار و تولید روزانه نیز بصورت میانگین یک میلیون و چهل هزار بشکه در روز بود.

همچنین، درآمدهای خالص گاز تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به رقم ۱۳۵ میلیون ریال عمانی کاهش یافت.

درآمدهای جاری جمع‌آوری شده نیز به رقم ۲۸۳ میلیون ریال عمانی افزایش یافته است. این رقم که در سال گذشته 122 میلیون ریال عمان بود، اکنون در سال 2024 عمدتا به علت رشد سرمایه‌گذاری‌های دولتی این چنین افزایش پیدا کرده‌است.

مخارج عمومی نیز تا انتهای ژانویه، معادل 929 میلیون ریال عمان برآورد شده است که شاهد 11 درصد رشد نسبت به سال پیش بوده‌است.

سایر مخارج کشوری نیز با 227 درصد رشد نسبت به سال گذشته بر روی رقم 121 میلیون ریال ایستاد. یارانه سیستم حمایت اجتماعی (Social Protection) و استفاده از محصولات نفت و گاز نیز به ترتیب بر روی رقم‌های 26 و 47 میلیون ریال ایستادند.

مازاد بودجه دولتی نیز با شصت میلیون ریال کاهش نسبت به سال 2023، برابر 85 میلیون ریال عمانی برآورد شد.

 

منبع: روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *