سرمایه‌‎گذاری یک میلیارد دلاری مصری ها در املاک عمان

یک کنسرسیوم مصری متشکل از ۵ شرکت توسعه املاک در حال مطالعه پروژه‎ ایجاد یک شهر یکپارچه با سرمایه‎‌گذاری یک میلیارد دلاری در عمان است.

به گزارش عمان چنس، رسانه های محلی به نقل از شمس الدین یوسف، رییس شرکت پیمانکاری «الشمس»، گفتند که علاوه بر شرکت وی، چندین شرکت مصری دیگر نیز در این کنسرسیوم مشارکت دارند که عبارتند از:  شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه شهری اسکندریه، شرکت بازاریابی املاک و مستغلات Realmark، شرکت مشاور مدیریت پروژه‌های ساختمانی «التشیید»، و یک شرکت پیمانکاری متخصص در پروژه‌های زیربنایی که نامش ذکر نشده است.

او اضافه کرد: کنسرسیوم در حال حاضر در حال مذاکره با دولت عمان برای تعیین جدول زمانی و ارزش نهایی سرمایه‌‎گذاری در پروژه است. این پروژه در چارچوب برنامه شرکت‌‎های مصری برای گسترش فعالیت خود به خارج از کشور و افزایش حجم تجارتشان از طریق اجرای پروژه‌‎های املاک در کشورهای عربی خواهد بود.

لازم به ذکر است که دولت عمان ابتدا این پروژه را به شرکت سرمایه‎‌گذاری و توسعه شهری اسکندریه پیشنهاد داده بود.

عمان به دلیل فرصت‎‌های امیدوارکننده زیادی که در بخش‎‌های مختلف دارد، از مقاصد جذاب برای سرمایه‌‎گذاری در منطقه است و سرمایه‌‎گذاری در بخش املاک نیز سودآوری زیادی دارد. همچنین به دلیل رشد گردشگری، پروژه‎‌های هتل‌داری موفقیت آمیز خواهند بود.

قوانین عمان تصریح می‎‌کند که مالکیت کامل املاک در عمان تنها به شهروندان عمانی محدود می‌‎شود و خارجی‎‌ها حق استفاده از املاک و مستغلات را برای مدت حداکثر ۹۹ سال خواهند داشت.

 

منبع: سندباد

اتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *