آغاز برداشت گندم در استان ظفار

اقتصادی- عمان چنس: عملیات برداشت گندم در منطقه نجد استان ظفار با همکاری 82 مزرعه و تحت نظر اداره کل ثروت کشاورزی، شیلات و منابع آب استان و صندوق توسعه کشاورزی و شیلات آغاز شد.

مساحت زیر کشت گندم در این منطقه به 7200 هکتار رسیده که 29 درصد افزایش را نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که این مزارع 10 هزار تن گندم تولید کنند.

در راستای حمایت از کشاورزان و تسهیل فرآیند کاشت و برداشت گندم، اقدامات مهمی توسط وزارت ثروت شیلات، کشاورزی و منابع آب صورت گرفته است.

برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • ارائه 30 تن بذر گندم با 50 درصد یارانه: این امر به منظور کاهش هزینه‌های کشاورزان و تشویق آنها به کشت گندم انجام شده است.
  • ارائه کمباین‌های گندم به صورت رایگان: برای تسریع و تسهیل فرآیند برداشت گندم، کمباین‌هایی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.
  • تسهیل فرآیند تحویل گندم از کشاورزان با همکاری شرکت آسیاب عمان: با همکاری شرکت آسیاب عمان، فرآیند تحویل گندم از کشاورزان تسهیل شده و گندم آنها با قیمت مناسب خریداری می‌شود.
  • ارائه خدمات مشاوره و آموزش: به منظور ارتقای دانش و مهارت کشاورزان در زمینه کاشت، داشت و برداشت گندم، خدمات مشاوره و آموزش به آنها ارائه می‌شود.
Wheat harvest begins in Dhofar Governorate2
Wheat harvest begins in Dhofar Governorate1

منبع OMANNEWS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *