احداث کارخانه پلی سیلیکون در منطقه ی آزاد صحار

امروز دوشنبه، منطقه آزاد صحار در استان الباطنه شمالی عمان، شاهد مراسم کلنگ زنی پروژه کارخانه پلی سیلیکون با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۲۰ میلیون ریال عمانی خواهد بود.

به گزارش عمان چنس، این مراسم با حضور سلطان بن سالم الحبسی، وزیر دارایی عمان، برگزار می‌شود و پیش‎بینی می‌شود این کارخانه در سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.

کارخانه در زمینی به مساحت ۱۶۰هزار متر مربع به منظور تولید سیلیکون با کیفیت بالا و با ظرفیت ۱۰۰هزار تن در سال ساخته خواهد شد. فرآیند تولید با ریختن سیلیکون فلزی مایع از کوره به داخل قالب‌ها و سپس خنک سازی آن از طریق قالب‌‎ها یا ریخته‌گری مداوم صورت می‌‎گیرد. بعد از خنک شدن، آسیاب و بسته بندی برای صادرات جهانی انجام می‌‎شود.

به گفته معاون وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌‎گذاری عمان، این پروژه ی شرکت «یونایتد سولار» یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری مهم برای بخش صنعتی کشور و نشان دهنده توانایی این بخش برای جذب سرمایه‌گذاری‌‎های خارجی است که باعث رشد کسب و کار و ایجاد فرصت‌های جدید در صنعت می‌شود.

او اضافه کرد: این پروژه در آینده جایگاه بندر صحار و منطقه آزاد را ارتقاء می‌‎بخشد و دستاورد مهمی در رشد و تنوع اقتصادی منطقه برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون فلز سیلیکون در بازارهای آسیا، اروپا و آمریکای شمالی است.

 

منبع:سند باد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *