وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان عمان و انجمن هنر عمان، نمایشگاه عکسی را با عنوان «میراث عکاسی» در مسقط برپا کرده‎‌اند که شامل عکس‌‎های قدیمی سلطان فقید عمان، دوربین‌‎های کلاسیک و کلکسیون‌‎های ویژه است.

به گزارش عمان چنس، این نمایشگاه که در دفتر انجمن در مسقط برپا شده است شامل عکس‎‌های تغلب بن هلال البروانی، عکاس پیشکشوت عمانی، است و علاوه بر این، بر پیشرفت دوربین‌ها و هنر عکاسی در طول زمان تمرکز دارد. این نمایشگاه، با به نمایش گذاشتن دوربین‎‌های قدیمی و عکس‌‎هایی که با آن‌ها گرفته شده به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا عملکرد دوربین‌ها را در دوره‎‌های مختلف ببینند.

یک ویژگی مهم دیگرش نمایش مجموعه‌های سلطان قابوس است که در آن تعدادی از دوربین‌های قدیمی و کمیاب و تعدادی عکس نادر از وی به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه‌ها و عکس‌ها گنجینه‌های منحصربه‌فردی محسوب می‌شوند که بیانگر علاقه سلطان فقید به تاریخ، فرهنگ، هنر و عکاسی است.

تغلب بن هلال البروانی، که اولین عکاس سلطان قابوس در دهه هفتاد و اولین عکاس وزارت اطلاع‎‌رسانی عمان بوده است، درباره نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بخشی از تصاویر سلطان قابوس به نمایش گذاشته شد که مربوط به آغاز دوران تحول عمان و شامل سفرها، بازدیدهای رسمی و نیز تعدادی از عکس‌‎های شخصی سلطان است.

نمایشگاه تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.