اولین بانک تخصصی در حوزه سرمایه‌‎گذاری که تماما متعلق به دولت است در مسقط پایتخت عمان افتتاح شد.

به گزارش عمان چنس، این بانک برای حمایت از اهداف و جاه‌طلبی‌های استراتژیک عمان و سرمایه‌‎گذاران محلی و منطقه‌‎ای تأسیس شده است و دفتر مرکزی آن در «بیت الدانه» در الخویر مستقر خواهد شد.

انتظار می‌رود این بانک گستره وسیعی از خدمات و مشاوره مالی برای شرکت‌ها گرفته تا توسعه بازارهای سهام محلی و منطقه‌‎ای را ارائه دهد.

عبدالسلام بن محمد المرشدی، رییس هیئت مدیره بانک سرمایه‌گذاری عمان، گفت: با حضور این بانک، عمان سامانه ابزارهای موجودش برای توسعه پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌‎ها را تکمیل خواهد کرد که آخرین آنها راه‌اندازی «صندوق آینده عمان» در ابتدای امسال بود که به تاسیس این بانک منجر شد.

خبرگزاری عمان گزارش داد، این بانک برای تقویت فهرست امتیازهای تجاری خود در سال‌های آینده،  بر ارائه مجموعه‌‎ای یکپارچه از مشاوره‌‎های استراتژیک و محصولات بازار سرمایه برای شرکت‌های بورسی و غیر بورسی در عمان و کشورهای شورای همکاری خلیج و در مقیاس جهانی، تمرکز دارد.

بخش‌های اصلی تجاری که بانک تحت پوشش قرار می‌دهد انرژی، صنعت، معدن، بخش‌های مصرفی، کشاورزی، مدیریت پول و دارایی‌ها، املاک، زیرساخت‌ها، فناوری، رسانه‌ها و ارتباطات است.