مطمئن ترین راه خرید ملک در عمان چیست؟

خریدملک در عمان-کاماپرس

عمان در قسمت جنوب شرقی شبه جزیره عربستان قرار گرفته است. عمان را به جرات می‌توان جزو امن‌ترین و آرام‌ترین کشورهای خاورمیانه به شمار آورد که توانسته ثبات اقتصادی و سیاسی خود را حفظ کند و از کشورهای درگیر در این منطقه دور بماند. از آنجایی هم که بیش از 40 درصد جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می‌دهند، می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجرت باشد. بنابراین افرادی که تمایل به مهاجرت به کشورهای همسایه ایران را دارند می‌توانند با خرید ملک در عمان علاوه بر اینکه از خدمات رفاهی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی این کشور استفاده ‌کنند، اقامت این کشور را نیز دریافت نمایند.

کاماپرس در این گزارش، مطمئن‌ترین راه خرید ملک در عمان را معرفی کرده است.

استفاده از گلدن ویزای عمان

برنامه گلدن ویزا در سال 2021 توسط کشور عمان برای جذب مهاجر اعلام شد. درواقع گلدن ویزای عمان به افراد خارجی بالای 21 سال این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن شرایط لازم، یکی از اقامت‌های 5 تا 10 ساله و قابل‌ تمدید این کشور را دریافت کنند. داشتن گلدن ویزای عمان برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات این کشور ضروری است. این ویزا شرایط ایجاد یک زندگی راحت و بی‌دغدغه در عمان را فراهم می­کند تا افراد بتوانند تمام تمرکز خود را بر سرمایه‌گذاری در این کشور قرار دهند.

2-شرایط اخذ اقامت 5 ساله 

شرایط اخذ اقامت پنج ساله

افراد برای اینکه بتوانند از گلدن ویزای پنج ساله بهره‌مند شوند، باید از یک سری شرایط برخوردار باشند که در ادامه توضیح داده شده است.

1- سرمایه‌گذاری حداقل 250 هزار ریال عمان (معادل 650 هزار دلار) در اوراق‌ قرضه دولتی این کشور.

2- خرید ملک یا خانه‌ای در عمان به ارزش حداقل 250 هزار ریال عمان.

3- سرمایه‌گذاری حداقل 250 هزار ریال عمان در شرکت‌های عمانی.

البته افراد بازنشسته بالای 60 سال نیز در صورتی‌ که ثابت کنند قبلاً در عمان زندگی یا کار کرده‌­اند، می­توانند اقامت پنج ساله این کشور را دریافت کنند.

شرایط دریافت ویزای 10 ساله

افراد برای دریافت اقامت 10 ساله گلدن ویزا باید شرایطی را که در ادامه به آنها اشاره شده، مهیا کنند:

1- سرمایه‌گذاری حداقل 500 هزار ریال عمان در یک شرکت عمانی یا اوراق‌ قرضه دولتی عمان.

2- راه‌اندازی یک شرکت در عمان و استخدام حداقل 50 نیروی کار عمانی.

3- خرید ملک یا خانه در عمان به ارزش حداقل 500 هزار ریال این کشور.

دولت عمان به دارندگان ویزای اقامت 10 ساله اجازه می‌دهد که به‌منظور اقامت یا تجارت، صاحب یک ملک واحد در خارج از منطقه پروژه‌های توریستی شوند.

مطمئن ترین راه خرید ملک در عمان

مدارک لازم برای خرید ملک در عمان

برای خرید ملک در عمان نیاز به ارائه یک سری مدارک بوده که در ادامه توضیح داده شده است.

1- کپی گذرنامه یا شناسنامه مالک و خریدار و کپی کارت کار خریدار (البته در صورتی که متقاضی در عمان مشغول کار باشد).

2- کپی ثبت تجاری اشخاص حقوقی.

3- مدرکی که تعداد اعضای خانواده خریدار، نام کامل و آدرس بستگان درجه یک و همچنین بستگان درجه دوم در آن قید شده باشد.

4- اظهارنامه املاک و دارایی‌ها در عمان توسط خریدار غیر عمانی.

بانوانی که اقدام به خرید ملک در عمان کرده باشند، علاوه بر مدارک فوق باید مدارک زیر را هم ارائه دهند:

  • شهادت حقوقی با بیان وضعیت اجتماعی.
  • کپی گذرنامه معتبر و شناسنامه پدر متقاضی.
  • گواهی اشتغال یا عدم اشتغال.
  • کپی قرارداد ازدواج.

خرید ملک در مناطق معروف عمان

الموج: الموج بهترین منطقه توریستی عمان است که در کنار فرودگاه بین‌المللی مسقط واقع شده است. این منطقه به دلیل داشتن سواحل بی‌نظیر و میزان نقدینگی بالا می‌تواند یک منطقه عالی برای خرید و فروش ملک باشد.

مسقط هیلز: این منطقه نیز که در نزدیکی فرودگاه مسقط واقع شده، دارای زمین گلف اختصاصی است. با وجود اینکه قیمت خانه‌ها در این منطقه بسیار پایین‌تر از منطقه الموج است، ولی باز هم خرید و فروش در آن کم است و بیشتر شبیه مناطق در حال رشدی است که در آستانه بحران مالی قرار دارند؛ بنابراین به افرادی ‌که دنبال ملک ارزان‌‌ هستند، توصیه می­‌شود که در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

خرید آسان ملک در عمان

موسسه مهاجرت، اخذ اقامت و کاریابی بین‌المللی «توسعه کار»، با داشتن مجوز رسمی از نهادهای قانونی توانسته صدها پرونده موفق از اقشار و صنوف مختلف جامعه و کشور را به سرانجام برساند. این موسسه بین­‌المللی با برخورداری از مجرب‌ترین وکلای رسمی عضو انجمن مهاجرت و داشتن دفاتر معتبر، در حوزه کشور اوکراین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا (شینگن) و اخذ اقامت عمان نیز فعالیت می‌­کند.

بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به کشور عمان که یکی از استراتژیک‌ترین کشوهای منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود را دارند، می‌توانند با مشاوره از موسسه مهاجرت و اخذ اقامت «توسعه کار» از طریق خرید ملک به راحتی و در کمترین زمان ممکن اقامت خود به همراه امکان استفاده از تمام امکانات این کشور را دریافت نمایند. علاقه­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت https://iranmigration.com  مراجعه یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن 02188623158 تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *