شرکت ارتباطات «عمانتل» با همکاری شرکت «هوآوی»، یک «ابر ملی» را راه‌اندازی کردند که با بهره‌‎گیری از آخرین فناوری جهانی و ارتقای امنیت داده‌ها، از داده‌های محلی بخش‌‎های مختلف از جمله موسسات و شرکت‌های دولتی در بخش مالی، انرژی و سلامت میزبانی می‌کند.

به گزارش عمان چنس، «ابر ملی» (فضای ابری) به گونه‌ای طراحی شده است که مطابق با الزامات انقلاب دیجیتال مانند شهرهای هوشمند، خدمات بانکداری هوشمند، پردیس‌های هوشمند، راه‌حل‌های داده دولتی، آموزش هوشمند و راه‌حل‌های انسانی دیجیتال باشد. این امر تحول دیجیتال کشور را تسریع و از اقتصاد دیجیتال عمان نیز حمایت می‌کند.

مراسم راه‌اندازی آن با حضور سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان، برگزار شد و مدیر ارشد بازرگانی «عمانتل» در این مراسم توضیح داد که ابر ملی افق‌های جدیدی را برای مشترکین این شرکت برای همگام شدن با پیشرفت‌ها و دریافت خدمات با کیفیت و امنیت بالا می‌گشاید.

مدیر عامل بخش محاسبات تجاری «هوآوی» در خاورمیانه و آسیای مرکزی- عمان هم گفت: این همکاری پس از آن صورت می‎گیرد که این دو شرکت اخیرا پروژه‌های موفق بسیاری را در عمان اجرا کرده‌اند.

منبع: سند باد
 انتهای پیام/