درخواست عمان برای برگزاری کنفرانس فوری برای به رسمیت شناختن فلسطین

عمان خواستار این است که فلسطین به رسمیت شناخته شود. به همین منظور به دنبال برقراری یک کنفرانس فوری و مهم است که حماس هم حضور مهم و پررنگی در آن خواهد داشت.

به گزارش عمان چنس به نقل از مسقط دیلی، سید بدر ابن حمد البوسعیدی به عنوان وزیر امور خارجه عمان یک انتقاد تند و صریح از مسئولان کرد که تا به الان برای رفع تنش ها بین فلسطین و اسرائیل کاری انجام نداده اند. او همچنین خواستار برگزاری یک نشست صریح و شفاف برای به رسمیت شناختن و مستقل کردن فلسطین شد.

سبد بدر ابن البوسعیدی روز جمعه در مرکز مطالعاتی دانشگاه آکسفورد اعلام کرد:«دولت مردان در سرتاسر جهان این موضوع رهایی و به رسمیت شناختن فلسطین را به تعویق انداخته اند. به رسمیت شناختن فلسطین می تواند یک راه حل برای حماس و اسرائیل باشد تا هر دو به صلح و امنیت برسند. این نشست فورا باید صورت پذیرد چرا که ما به کشور فلسطین نیاز داریم.

در این کنفرانس حقوقی حماس حتما باید بر سر مذاکره حاضر شود چرا که از این طریق می توانیم به تفاهم مشترک و اصولی بین دو ملت برسیم. قدرت های غربی سعی کرده اند که ادامه جنگ با سلاح را برای رسیدن به زور و قدرت حفظ کنند. همین عامل باعث شده است که جهان در سمت و سوی تضاد و نابرابری قرار بگیرد.»

وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد:«حماس یک قدرت چند قطبی است و ثبات و جدیت ندارد. قدرت های غربی چاره ای ندارند که همراه آن ها مذاکره کرده و تلاش کنند که با آن ها تعامل داشته باشند. شاید کنار آمدن با دولت های چند قطبی مانند حماس سخت و دشوار باشد، اما چاره ای نیست و برای رسیدن به توافقات باید سختی ها را تحمل کرد. به رسمیت شناختن فلسطین حق مسلم آن ها خواهد بود. ما باید بتوانیم بار دیگر امید و زندگی را در بیت المقدس زنده کنیم.

ما برای انطباق داشتن و همچنین کنار آمدن با دولت حماس برای شرکت و پذیرفتن نظرات در نشست فوری، نیاز به تفکرات جدید و کاربردی داریم. » او همچنین اصلاح در شورای امنیت سازمان ملل را مورد تاکید قرار داد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *