عمان فدراسیون اتاق‌های بازرگانی کشورهای GCC را رهبری خواهد کرد

رئیس اتاق بازرگانی سلطنت عمان، فیصل بن عبدالله الرواس بعنوان رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی کشور‌های عضو شورای همکاری ‌خلیج فارس انتخاب شد.

به گزارش عمان چنس به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، ریاست جدید در بیست و سومین جلسه این فدراسیون، بر اهمیت تقویت همکاری بین بخش خصوصی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، که منجر به رشد تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بین آنها و شتاب بخشیدن به اتمام پروژه‌های مشترک خواهد شد تأکید کرد.

وی بیان داشت که چشم‌انداز آینده کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارای منافع مشترکی به رهبری بخش خصوصی در رشد اقتصاد ملی این کشورها خواهد بود. این امر باعث می‌شود که اتحادیه و اتاق‌های بازرگانی خلیج فارس مسئول هماهنگی و تنظیم چارچوب‌های همکاری باشند تا بتوانند بخش خصوصی را قادر سازند تا با دست‌یابی به آرمان‌های ادغام اقتصادی خلیج فارس کمک کند و اقداماتی را آغاز کنند که از طریق آنها از پتانسیل‌های جذاب و منابع طبیعی که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برخوردارند، بهره‌برداری بیش از پیش شود؛ به‌ویژه در بخش‌هایی که بر تنوع اقتصادی تکیه دارند.

فیصل الرواس اظهار کرد که پروژه‌هایی وجود دارند که شایسته دریافت توجهی ویژه‌ای از فدراسیون و اتاق‌های عضو هستند؛ زیرا به دستیابی به ادغام اقتصادی کمک می‌کنند و اتحاد میان اعضا را به افق‌های جدیدی سوق می‌دهند تا اهداف مطلوب شورای همکاری خلیج فارس قابل دستیابی شود.

او به اهمیت مرحله فعلی و آینده فدارسیون برای مضاعف سازی تلاش‌ها برای پیشبرد مسیر این اتحادیه که در اوایل سال ۱۹۷۹ آغاز شد، اشاره کرد. وی ادامه داد: این کار نقش اتحادیه اتاق‌های بازرگانی کشورهای GCC در راستای تحقق امیدهایی که رهبران و ملت ها از این فدراسیون دارند، تقویت می‌کند. این اقدام باعث تقویت و شتاب بخشیدن به سرعت ادغام اقتصادی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و رسیدن به وحدت اقتصادی آنها می‌شود.

با انتخاب شدن فیصل بن عبدالله الرواس بعنوان رئیس این اتحادیه، اکنون عمان نقش کلیدی تری در توسعه روابط بخش خصوصی کشورهای حوزه خلیج فارس ایفا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *