کدام کالاها در حین سفر به عمان ممنوع است؟

گردشگری. عمان چنس:کشور عمان به عنوان یکی از کشورهای باستانی به شمار می‌رود که به دلیل طبیعت بکر و زیبا و سواحل چشم‌نواز در کنار موقعیت تجاری در منطقه در طول سال مسافران و گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب می‌کند. بنابراین در حین سفر به عمان باید با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشید تا به مشکل برخورد نکنید. در این مقاله قصد داریم در مورد ورود کالاهای ممنوع به عمان صحبت کنیم.

قوانین گمرک عمان در مورد کالاهای شخصی مسافران

مسافران و گردشگرانی که به کشور عمان وارد می‌شوند می‌توانند بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، کالاهای زیر را به همراه داشته باشند:
کالاهای شخصی مانند لباس، لوازم آرایشی، داروهای شخصی، لوازم الکترونیکی و …، به میزان معقول و متناسب با مدت اقامت در عمان موردی ندارد. همچنین ارزش اثاثیه شخصی و هدایایی که همراه مسافران است نباید از 300 ریال عمان بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید:

قوانین گمرک عمان در مورد میزان طلای مسافران

میزان طلایی که هر فرد در سفر به عمان می‌تواند به همراه داشته باشد باید بر اساس مقدار مشخصی که قوانین عمان مشخص کرده باشد و نباید از این حد تجاوز کند. میزان هر کدام از طلاها و نقره‌های همراه در زیر آورده شده است.
• زیورآلات شخصی: تا سقف ۱۵۰ گرم
• طلای ناب: تا سقف ۳۰۰ گرم
• ظروف نقره: تا سقف ۲ کیلوگرم
• مصنوعات نقره: تا سقف ۱ کیلوگرم

قوانین عمان در مورد داروهای مسافران

یکی از نکاتی که در حین سفر به عمان باید بدانید در مورد داروهای همراه مسافران هم صدق می‌کند و مقدار و نوع مشخصی دارد که در زیر به آن اشاره شده است:
داروهای مورد نیاز برای بیماری‌های مزمن: تا سقف ۳ ماه مصرف
سایر داروهای بدون نسخه: تا سقف ۱ ماه مصرف
علاوه بر آن همراه داشتن داروهای مسکن و آرام بخش از جمله داروی‌های کرخت و سست کننده ممنوع بوده و مشمول مجازات حبس، جریمه نقدی و حتی اخراج از کشور خواهد شد. البته باید گفت که این داروها در حد مصرف شخصی با تایید پزشک مربوطه مشکلی برای ورود ندارند.


ورود کالاهای ممنوع به عمان

هنگام ورود به عمان همراه داشتن بعضی از کالاها ممنوع بوده و در صورتی که از این کالاها و قوانین مربوط به ورود کالاهای ممنوع به عمان اطلاعاتی نداشته باشید بدون شک با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد. برای بررسی محموله خود باید بدانید که ورود کالاهایی مثل: نوشیدنی‌های الکلی، تفنگ و مهمات، شمشیر و نیزه، چرم، پوست و محصولات عاج فیل، حداکثر ۱۰ دی‌ وی ‌دی برای استفاده شخصی، مواد مخدر، مایعات و ژل با حجم ۱۰۰ میلی لیتر که باید در ظروف شفاف پلاستیکی قرار داشته باشند، عطر حداکثر ۱۰۰ میلی لیتر، مواد غذایی غیرکنسروی، چوب هاکی، اقلام شکننده با بسته بندی نامناسب، خرما و نارگیل و شاخه‌های نخل خرما و نخل نارگیل و نخل‌های زینتی، سرامیک و مواد خوراکی نظیر سوپ، مربا، بطری آب و مایعات در ساک دستی که با خود به داخل کابین حمل می کنید ممنوع است. همچنین همراه داشتن لوازم آرایشی بهداشتی از جمله کرم و لوسیون، عطر و اسپری در ساک دستی به هنگام سوار شدن به هواپیما ممنوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *