چالش‌های چندماه اخیر میان اتاق بازرگانی و دولت منجر به ایراد لطمات شدیدی شد

رئیس کمیسیون پولی، بانکی، بیمه و تامین مالی اتاق مشترک بازرگانی ایران بیان داشت: چالش‌های اتاق ایران و دولت منجر به ایراد لطمات شدیدی در ماه‌های اخیر شد.

به گزارش عمان چنس، به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، دومین جلسه کمیسیون پولی، بانکی، بیمه و تامین مالی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، با حضور رئیس و دبیر کمیسیون به همراه جمعی از مدیران و نمایندگان بانک‌های سپه، سامان و خاورمیانه در محل ساختمان اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

محمد مهدی رئیس زاده، رئیس این کمیسیون تخصصی در بخشی از صحبت ‌های خود در این جلسه، به انتخاب ریاست جدید اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس اتاق بازرگانی ایران در بسیاری از شوراهای اقتصادی حق رای دارد. البته هرچند این یک رای در برابر آرای دولت چندان کاری از پیش نمی‌برد اما به هر حال حضور رسمی اتاق بازرگانی در این شوراها با حضور همین یک نفرحس می‌شود. رئیس زاده، حضور رئیس اتاق در شورای پول و اعتبار و شورای عالی بورس را مورد تاکید ویژه قرار داد و بیان کرد که با حضور رئیس اتاق ایران در شوراها امکان ابراز مخالفت‌ها و دغدغه‌ها وجود دارد و حتی بعضا در دولت قبل این انتقادات شنیده نیز می‌شد.

رئیس کمیسیون پولی،بانکی، بیمه و تامین مالی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به انتخاب آقای صمد حسن زاده به ریاست اتاق بازرگانی ایران و سفر اخیر ایشان به ترکیه، ابراز امیدواری کرد که وضعیت حاکم بر اتاق و حوزه تجارت بهبود یابد. وی افزود: اتاق بازرگانی در شورای پول و اعتبار یک رای دارد. اما در جریان این کشمکش‌ها، در قانون جدید بانک مرکزی که شورای عالی پول و اعتبار را به هیئت عالی مبدل ساخته است، از حذف رای اتاق بازرگانی انتقاد کرد و اظهار داشت بایستی تلاش‌هایی صورت گیرد تا اتاق بتواند صدای بخش خصوصی و بنگاه‌ها باشد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *