شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های عمان چیست؟

علمی. عمان چنس: تصمیم‌گیری برای ادامه تحصیلات عالی یک اتفاق مهم در زندگی هر دانشجو است. برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، از جمله ایرانیان، عمان به‌عنوان یک مقصد جذاب با مزایای منحصربه‌فرد ظاهر شده است. یکی از اصلی‌ترین موضوع‌هایی که دانشجویان ایرانی را جذب خود کرده است، فرهنگ و نوع زندگی مردم عمان است که بسیار شبیه کشور خودمان، ایران، است. این مقاله جنبه‌های مختلف شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های عمان را بررسی می‌کند و روشن می‌کند که چرا تحصیل در عمان ممکن است یک انتخاب مناسب برای دانشجویان ایرانی باشد.

بیشتر بخوانید:

دلیل انتخاب عمان برای تحصیل

تحصیل در عمان به چند دلیل برای دانشجویان بین‌المللی به‌ویژه ایرانیان یک پیشنهاد قانع‌کننده است. زبان‌آموزشی در دانشگاه‌های عمان انگلیسی است و دسترسی گسترده‌تری را برای دانشجویانی که به دنبال فرصت‌های شغلی با درآمد بهتر در داخل یا خارج از کشور هستند، تسهیل می‌کند. شایان‌ذکر است، دانشگاه‌های عمان در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بین‌المللی، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دارند. نزدیکی جغرافیایی به ایران، مزیت افزوده سفر آسان به خانه را برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند و باعث تقویت ارتباطات خانوادگی در طول تعطیلات می‌شود.

سیستم آموزشی در عمان

داشتن درک درست از سیستم آموزشی عمان برای دانش‌آموزان آینده‌نگر بسیار مهم است. با سیستم‌های ایران و بسیاری از کشورهای اروپایی هماهنگ است و آموزش رایگان از کلاس اول تا دوازدهم را ارائه می‌دهد. دوره‌های آموزشی ساختاریافته از سطوح ابتدایی تا متوسطه پایه و اساس یک سفر علمی جامع و قوی را ایجاد می‌کند. در ادامه به توضیح رده‌های سنی مختلف در سیستم آموزشی عمان خواهیم پرداخت:

 

آموزش عالی در عمان

در شهر مسقط، عمان دارای چندین کالج علمی‌کاربردی، دانشکده فنی و یک کالج فناوری پیشرفته است. دانشگاه سلطان قابوس که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شد، به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی در عمان است که دارای ۹ کالج است که برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. پذیرش در دانشگاه سلطان قابوس در درجه اول بر اساس عملکرد و نمرات دبیرستان است.

دانشگاه

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در عمان

– شرایط ویزا شامل مدرک ۱۲ساله دبیرستان و نمره زبان آیلتس ۵.۵ است.

– هزینه‌های تحصیل از حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰ دلار در سال متغیر است.

– مدت تحصیل در مقطع کارشناسی حدود ۴ سال است.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در عمان

دانشگاه‌های عمان فرصت‌هایی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند. شرایط و هزینه‌های دانشجویان بین‌المللی به شرح زیر است:

مدرک کارشناسی ارشد

– نیاز به مدرک لیسانس و آیلتس ۶.۵ دارد.

– هزینه تحصیل از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در هر ترم متغیر است.

– مدت‌زمان معمولاً ۲ سال است.

تحصیل دکتری

– رزومه تحصیلی قوی موردنیاز است.

-به لیسانس و فوق‌لیسانس به همراه آیلتس ۷ نیاز دارد.

– انتشارات پژوهشی در دنیا و مجلات علمی ISI اغلب موردنیاز است.

– مدت‌زمان از ۲ تا ۴ سال متغیر است.

زبان تحصیل و شرایط پذیرش

اکثر دانشگاه‌های عمان برنامه‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند که باعث افزایش شهرت جهانی می‌شود و به دانشجویان، از جمله ایرانی‌ها، فرصت‌هایی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معروف در سراسر جهان را می‌دهد. آزمون‌های زبان انگلیسی مانند PTE Academic، TOEFL iBT، IELTS Academic و C1 Advanced یا C2 Proficiency پذیرفته می‌شوند. دانش‌آموزان باید شرایط خاص دانشگاه را برای مهارت زبان بررسی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *