بخش سلامت و بهداشت عمان چطور گسترش یافت؟

بهداشت و سلامت عمان

بخش سلامت و بهداشت کشور عمان، به عنوان بخشی از چشم‌انداز توسعه سلامت 2050 این کشور گشترس پیدا می‌کند. امکان این گسترش با سرمایه‌گذاری مشترک بخش دولتی و بخش خصوصی در تاسیسات پزشکی فراهم می‌شود. حدودا یک دهه قبل دولت عمال 4.1 میلیارد دلار برای تامین مالی این بخش در نظر گرفت، این مبلغ برای پروژه‌های نظیر شهر پزشکی سلطان قابوس خرج شد. این پروژه که 5 میلیون متر مربع مساحت دارد در حومه مسقط در حال ساخت است. سلطان قابوس قرار است نیازهای در حال رشد عمان در زمینه بهداشت و سلامت را برآورده کند.

برخی از مدیران و صاحبان سرمایه در عمان نیز در این خصوص نظر مساعدی دارند. یکی از این افراد با تاکید بر اینکه از 1970 وزرات بهداشت عمان پشرفت قابل توجهی داشته است گفت: بخش بهداشت در این سال‌ها شاهد توسعه زیادی در زمینه خدمات، منابع انسانی و کیفیت بوده است.

بهداشت و سلامت عمان

به گفته یکی دیگر از سرمایه گذاران عمانی، در دهه 1980  تعداد انگشت شماری پزشک عمانی در این کشور درحال فعالیت بودند این درحالی است که هم‌اکنون در عمان بورد تخصصی تشکیل شده و پزشکان بومی آموزش می‌بینند. این مدیر در ادامه از کمک‌های دولت به بخش خصوصی نیز یاد کرد.

به گزارش عمان چنس به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، سرمایه گذاران عمانی با اشاره به اینکه هنوز مناطقی در کشور عمان هستند که مراکز خصوصی زیادی ندارند افراد را به سرمایه‌گذاری در این مناطق دعوت کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *