چگونه پاسپورت عمان را بگیریم؟

پاسپورت عمان

سرویس گردشگری. عمان چنس؛ برای دریافت پاسپورت عمانی مسیر خاصی پیشروی شما قرار دارد. این کشور جمعیتی نزدیک به ۵.۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به صد و بیستمین کشور جهان بدل کرده است. به‌دست‌آوردن شهروندی عمانی به طور پیچیده با روابط خانوادگی مرتبط است و این کشور معیارهای سخت‌گیرانه‌ای را برای اعطای گذرنامه، به‌ویژه به خارجی‌ها، دارا است. این مقاله شرایط و فرایندهای اخذ پاسپورت عمانی را توضیح می‌دهد که می‌تواند برای شما و اعضای خانواده‌تان مناسب باشد.

شرایط شهروندی و گذرنامه در عمان

عمان از سیستم شهروندی مبتنی بر خون پیروی می‌کند و به نوزادانی که دارای والدین عمانی هستند تابعیت اعطا می‌کند. بااین‌حال، این کشور به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه‌اش شناخته می‌شود و به‌ندرت به خارجی‌ها تابعیت می‌دهد مگر در شرایط سخت که آن هم مبتنی بر قوانین خاص خود است. گام اولیه به سمت پاسپورت عمانی شامل اخذ اقامت عمان و ایجاد پایه و اساس برای پیگیری‌های بعدی شهروندی است.

پاسپورت عمان در رتبه ۵۱ جهان قرار دارد و امکان سفر بدون ویزا به ۳۳ کشور و سفرهای اضافی با ویزا یا ویزای فرودگاهی را فراهم می‌کند. درک پیچیدگی‌های ذکر شده در قانون مدنی عمان ضروری است، چرا که این کشور شرایط سخت‌گیرانه‌ای را برای کسب شهروندی قائل است.

راه‌های مختلفی برای اخذ شهروندی عمانی و متعاقباً پاسپورت وجود دارد. این موارد شامل راه‌هایی مانند کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی است. هر روش دارای معیارها و فرایندهای خاصی است که به اخذ شهروندی عمان ختم می‌شود.

اخذ پاسپورت عمانی از طریق کار

تقریباً ۲۵ درصد از جمعیت عمان را کارگران خارجی تشکیل می‌دهند. اخذ ویزای کار عمان مستلزم دعوت از سازمان‌های عمانی با شرایط سنی معمولاً بین ۲۱ تا ۶۰ سال است. مهاجرت مرتبط با کار یکی از راه‌حل‌های اصلی برای مهاجرت به عمان و در نتیجه اخذ پاسپورت عمانی است.

پاسپورت عمان

اخذ پاسپورت عمانی از طریق آموزش

سیستم آموزشی قوی عمان دانشجویان بین‌المللی را جذب می‌کند و فرصت‌هایی را برای افراد خارجی به‌منظور تحصیل به زبان انگلیسی فراهم می‌کند. این در حالی است که تحصیل به‌تنهایی به اخذ شهروندی عمان ختم نمی‌شود؛ ولی فارغ‌التحصیلان ممکن است به مسیرهای مهاجرتی مرتبط با کار لینک شده و در نتیجه شانس خود را برای کسب شهروندی عمان امتحان کنند.

گذرنامه عمان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه اقدام به ثبت شرکت و اخذ اقامت موقت در عمان اقدام نمایند. بااین‌حال، این اقامت دائم یا شهروندی را تضمین نمی‌کند. سرمایه موردنیاز اولیه برای سرمایه‌گذاران شامل ۱۵۰۰۰۰ ریال عمانی با گزینه‌هایی مانند خرید ملک، ثبت شرکت و خرید اوراق‌قرضه یا سهام است.

پاسپورت عمان

نکات مهم در مورد شهروندی عمان

درحالی‌که عمان دارای سیاست‌های سخت‌گیرانه شهروندی است، برخی استثناهای قابل‌توجه نیز وجود دارد. حداقل ۲۰ سال زندگی در این کشور و ازدواج با یک شهروند عمانی راه‌های بالقوه‌ای برای اخذ شهروندی این کشور است.

درخواست پناهندگی در عمان روشی مملو از خطرات است که عمدتاً شامل اقامت اولیه در کمپ‌های پناهندگان با فرصت‌های کاری محدود است. پناهندگی معمولاً برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که با آزار و اذیت سیاسی، مذهبی یا نژادی روبرو هستند و به‌هیچ‌عنوان به‌عنوان یک راه‌حل برای اخذ پاسپورت عمان پیشنهاد نمی‌شود.

ازدواج با یک شهروند عمانی راهی برای دریافت پاسپورت عمانی است. مدارک خاص، از جمله گواهی ازدواج موردنیاز است. قابل‌ذکر است که این راه‌حل معمولاً برای مردان عمانی که با زنان خارجی ازدواج می‌کنند قابل‌استفاده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *