اجبار افتتاح حساب در عمان برای جلوگیری از تجارت پنهان

دولت عمان از شهروندان خود خواسته برای تجارت‌، حتما یک حساب داخل بانک‌های دارای مجوز از عمان داشته باشند.

به گزارش عمان چنس به نقل از مسقط دیلی، طبق تصویب نامه صادر شده سلطنتی درباره شرکت‌های تجاری، باید با تجارت‌های پنهانی و غیرقانونی به صورت جدی برخورد شود.

به همین خاطر اتاق بازرگانی و صنعت عمان، کلیه شرکت‌ها و موسسات تجاری را بر افتتاح حساب بانکی بر اساس مفاد تصویب نامه صادر شده به دستور سلطان، ملزوم کرده است.

هدف این قانون جلوگیری از اثرات منفی ای است که تجارت پنهان بر اقتصاد ملی و بازارهای محلی، اعم از تقلب در تجارت، تاثیر بر دستورات بازار کار، رقابت نابرابر و سودجویانه با کارآفرینان، فرار مالیاتی و… وارد می کند.

در واقع تجارت پنهان در جهت توانمندسازی شهروندان غیر عمانی است تا به صورت سودجویانه و ناعادلانه از مجوزها و ثبت‌های تجاری برای تجارت استفاده کنند.

دولت عمان از شهروندان خواسته در صورت اطلاع از تجارت پنهان هر شرکت یا موسسه‌ای، سریعا آن را به وزارت امور خارجه یا دفاتر قضایی اطلاع دهند.

جریمه تجارت پنهان جلوگیری از فعالیت و ثبت تجاری و پرداخت جریمه ۵ هزار روپیه برای بار اول و پرداخت جریمه ۱۰ هزار روپیه برای بار دوم است.

چنانچه این تخلف بیش از دو بار تکرار شود، جهت مجازات توقف فعالیت برای سه ماه و همچنین پرداخت ۱۵ هزار روپیه در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *