صادرات مجدد کالاهای ایرانی از طریق عمان

محسن نقاشی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی این اتاق مشترک، به بیان نکات و شرح مسائلی در زمینه‌هایی چون ظرفیت بزرگ بازار عمان برای تجار ایرانی، پیچیدگی‌های رقابت تجاری با سایر کشورهای منطقه و کاستی‌های بخش خصوصی پرداخت.

به گزارش عمان چنس به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، نقاشی با اشاره به توسعه سریع و همه جانبه سلطنت عمان، به مقایسه روند رشد و توسعه این کشور با امارات متحده عربی پرداخت و افزود: عمانی‌ها در حال حاضر اشتیاق بسیاری برای همکاری با ما دارند و فضا، فضای بسیار خوبی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با فعالیت‌های اتاق مشترک بتوان حرکت سازنده‌ای انجام داد و با مد نظر قرار دادن امکان موجود جهت حل مسائل نقدینگی و انتقال وجوه از طریق عمان، توجه‌ها را به ظرفیت این کشور برای صادرات مجدد به سایر کشور‌ها، علی الخصوص کشورهای عربی جلب کرد.

وی تاکید کرد که عمانی‌ها بسیار به صادرات مجدد راغبند و با درج شدن Made in Oman (ساخت عمان) می‌توان به راحتی این کار را انجام داد. صادرات مجدد از کشور عمان، مستلزم ایجاد حدود 35 درصد ارزش افزوده برای محصولات صادر شده است که میبایست در خاک عمان نیز صورت پذیرد. بدین ترتیب، امکان صدور گواهی اصالت مبدا عمانی برای محصول صادر شده و صادرات مجدد آن امکان پذیر می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان افزود: “ما باید قبول کنیم که در امر بازرگانی ضعیف هستیم.

وی در ادامه تولیدکنندگان کشورمان را به همکاری با بازرگانان تشویق کرد و به تبیین تفکیک میان تولید و بازرگانی، پرداخت. نقاشی گفت: دلیل این موضوع آن است که اکنون ترکیه به بیش از 150 کشور دنیا صادرات دارد و این در حالی است که ما صرفا به چهار یا پنج کشور دنیا صادر می‌کنیم. من خواهش می‌کنم که در هر کاری تحقیقات بیشتری انجام دهیم.

در انتها، نقاشی از نبود روحیه کارگروهی میان تجار ایرانی انتقاد کرد و این مسئله را از دلایل ضعف فعلی در امر بازرگانی برشمرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *