معرفی پنجره الکترونیک شکایت از مناطق آزاد عمان

سازمان عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد (OPAZ) پنجره الکترونیکی ایجاد کرده است که از طریق آن همه طرف‌های ذینفع می‌توانند اطلاعات یا داده‌هایی را برای افشای رویدادهای ناقض قوانین و مقررات، از جمله خطا در بین کارکنان اوپاز، اعضای هیئت مدیره، مشاوران، پیمانکاران، تدارکات و سایر کادر مربوطه گزارش دهند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این پنجره امکان ایجاد خط ارتباطی با مقامات مسئول را برای حفظ محرمانگی و ارائه تضمین‌های لازم برای تکمیل روند گزارش‌دهی و حفاظت از فردی که گزارش را ارائه می‌دهد، ایجاد می‌کند.

پنجره الکترونیکی جدید که از طریق وب سایت این مقام قابل دسترسی است (opaz.gov.om)، با هدف تقویت تلاش‌ها در جهت حفظ وجهه مثبت خود، ارتقاء شهرت و بهبود کیفیت خدماتش است. مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد اعلام کردند که پنجره الکترونیکی با رعایت اصول بنیادین شفافیت، یکپارچگی، بی طرفی و انصاف و در عین حال پیروی از بهترین شیوه‌ها در حفظ دارایی‌ها و ارتقای کارایی رعایت می‌شود.

هر فردی که با این مقام کار می‌کند یا با آن سروکار دارد، می‌تواند هر گونه رفتار نادرست را که قوانین، مقررات و سیستم‌های موجود را نقض می‌کند، گزارش دهد. پنجره الکترونیکی حفاظت از هویت افشاگر را تضمین و در عین حال سطح بالایی از اطمینان را در فرآیند گزارش دهی فراهم می‌کند.

شایان ذکر است که این سیاست برای طیف وسیعی از افراد از جمله کارمندان، اعضای هیئت مدیره، مشاوران، پیمانکاران، تامین کنندگان قراردادی با مرجع و کارمندان سابق اعمال می‌شود.

دامنه گزارش‌دهی تحت پوشش این خط‌مشی شامل اعمال، تخلفات، رفتارهای نامناسب و اقداماتی است که قوانین، مقررات و قواعد لازم الاجرا در مرجع را نقض می‌کند و توسط کارکنان اعم از داخل یا خارج از سازمان انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *