تأکید دولت عمان بر سرمایه‌گذاری در بندر چندمنظوره مصیره

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات (MTCIT) با همکاری دبیرخانه عمومی هیأت مناقصات، از شرکت های داخلی و بین المللی برای مناقصه برای ساخت بندر چند منظوره در مصیره استان شرقیه جنوبی دعوت می‌کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، بندر یک پروژه کلیدی است که در برنامه پنج ساله دهم (2021-2025) مشخص شده است. هدف ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب برای ماهیگیری در عمان است که با طرح وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آب برای حداکثر استفاده از منابع ماهی هماهنگ است. با گسترش و تقویت ناوگان ماهیگیری، هدف ایجاد یک محیط کاری جذاب و مناسب برای ماهیگیران عمانی است. این بندر خدمات مختلف دولتی و خصوصی را در محوطه خود ارائه و در نتیجه سهم بخش شیلات در تولید ناخالص داخلی را افزایش می‌دهد.

پروژه بندر مصیره شامل چندین مؤلفه ضروری از جمله تسهیلات اختصاصی عمومی و خصوصی برای بخش‌های شیلات، گردشگری و حمل و نقل است. این بندر با وسعتی بیش از 240 هزار متر مربع دارای یک موج شکن اولیه به ابعاد 3 هزار و 52 متر و یک موج شکن ثانویه به طول 1 هزار و 120 متر خواهد بود.

علاوه بر این، یک اسکله ثابت به ابعاد 590 متر و اسکله‌های شناور برای قرار دادن قایق‌های ماهیگیری، ترال‌ها و قایق‌های تفریحی وجود خواهد داشت. دامنه بندر با مساحت 1 میلیون متر مربع، تا عمق 5 تا 6 متر لایروبی خواهد شد.

برای به حداکثر رساندن ارزش تولید شده توسط بندر جدید، بخش خصوصی نیز برای ایجاد فعالیت‌های تجاری و اقتصادی دعوت شده است. فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل کارگاه‌های تعمیر و نگهداری قایق و موتور، کارخانه‌های یخ‌سازی، فرآوری ماهی و پروژه‌های پودر ماهی و گردشگری با قایق‌های عربی موسوم به جهاز است.

این پروژه بخشی از یک استراتژی توسعه بندر جامع است که توسط وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات برای هدایت سرمایه گذاری‌ها در عمان اجرا شده است. آخرین مهلت ارسال پیشنهادات 8 آگوست 2023 است. هدف وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتقای ظرفیت کشور برای مدیریت تعداد بیشتر کشتی و افزایش حجم کالا است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *