پروژه 40 میلیون ریالی برای ایجاد بلوار اسپری در صلاله

پروژه بلوار اسپری در ایتین در صلاله در مزایده‌ای که توسط وزارت مسکن و شهرسازی برای سه پروژه برتر در بین استان‌های عمان برگزار شده است، انتخاب شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این پروژه در زمینی به مساحت 470 هزار متر مربع با ارزش سرمایه گذاری 40 میلیون ریال گسترش یافته است.

وزارت امور مالی فاز اول زیربنا و برخی خدمات را با ارزش 10 میلیون ریال تمویل خواهد کرد و مازاد آن توسط مؤسسات سکتور خصوصی تمویل خواهد شد.

هدف این پروژه ایجاد یک مکان تفریحی یکپارچه برای همه جوامع محلی و بین المللی و فعال کردن نقش مؤسسات و جامعه و تقویت گردشگری محلی مطابق با استانداردهای بین المللی و حمایت از عمان به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی است.

این پروژه شامل یک مرکز خرید بزرگ، میدان، جزیره فواره، رستوران‌های کانال‌های آبی، رستوران‌های محلی و بین‌المللی، باغ گیاه‌شناسی آموزشی شبیه‌سازی محیط طبیعی، پیاده‌روی معلق، تئاتر، نمایشگاه‌های تخصصی و فضایی برای رویدادها است.

پیش بینی می‌شود این پروژه در مدت چهار سال اجرا شود و در فصل خریف 800 هزار بازدید کننده و در سایر فصول 200 هزار بازدید کننده داشته باشد.

فرماندار ظفار اظهار داشت که این پروژه به ظرفیت های گردشگری در این استان ارزش افزوده می‌دهد.

در بلوار اسپری، قطرات شبیه‌سازی‌شده آب باران همواره در جریان خواهند بود تا حس خنک بودن در گردشگران ایجاد شود.

فرماندار ظفار گفت که این پروژه دارای عناصر فرهنگی حال و گذشته خواهد بود. وی با بیان آنکه این پروژه دارای مرکز نوآوری و پارک طبیعی نیز خواهد بود، گفت: «در این پروژه فضایی برای سرمایه گذاری برای بخش دولتی و خصوصی وجود خواهد داشت.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *