انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی نادر در عمان

یک تیم تخصصی جراحی در بیمارستان سلطنتی موفق به انجام عمل جراحی برای برداشتن ریه راست و بخشی از نای یک بیمار شدند. این جراحی اولین عمل در نوع خود در سلطان نشین عمان و یکی از عمل های نادر در جهان است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، دکتر عزیزه بنت ناصر الرواحی، مشاور تخصصی قسمت فوقانی دستگاه گوارش و جراح قفسه سینه در بیمارستان سلطنتی، توضیح داد که برداشتن ریه یک روش جراحی بزرگ است و جراحی بازسازی نای یک جراحی ظریف، پیچیده و غیر معمول است که معمولا بین 8 تا 9 ساعت به طول می‌انجامد.

وی گفت: این عمل بر روی بیمار مبتلا به تومور سرطانی در مرکز نای و برونش اصلی ریه راست انجام شد که از طریق سی تی اسکن و برونکوسکوپی تشخیص داده شد. هدف از این عمل سخت، جلوگیری از انتشار سرطان به سایر نقاط بدن بود.

این عمل جراحی در ابتدا در شورای علمی بیمارستان سلطنتی مطرح شد و سپس، تصمیم برای انجام عمل جراحی برداشتن تومور صورت گرفت. میزان مرگ و میر این نوع با عمل و بیهوشی 6 درصد است، در حالی که میزان خطر و عوارض آن به 50 درصد می‌رسد.

انجام این عمل جراحی با همکاری نزدیک تیم‌های جراحی، رادیولوژی، بیهوشی و پرستاری در بیمارستان سلطنتی و کار با برنامه های مطالعه شده، راه را برای سایر عمل ها در آینده باز خواهد کرد.

شایان ذکر است که بیمارستان سلطنتی مسقط آماده همکاری با متخصصان و پرستاران سراسر جهان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *