بازدید بیش از 57 هزار گردشگر از جبل اخضر در سال جاری

بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، جبل اخضر تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده است، به طوری که در پنج ماهه اول سال 2023، 5 هزار و 700 نفر از این مکان دیدنی بازدید کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، جبل اخضر که به دلیل آب و هوای معتدل تابستانی و زمستان‌های سردش معروف است، به عنوان مکانی ایده آل برای علاقه مندان به اکوتوریسم و گردشگری ماجراجویانه محبوب شده است.

بازدیدکنندگان از جبل اخضر می‌توانند به فعالیت‌هایی از قبیل پیاده روی در وادی‌ها، کوهنوردی و غارنوردی بپردازند و با فرهنگ غنی منطقه آشنا شوند.

در مجموع، 16 هزار و 400 نفر شهروند عمانی در سال جاری به کاوش در این منطقه می‌پردازند.

علی سیف الشکیلی، دستیار مدیر اداره میراث و گردشگری در استان داخله گفت: «با آغاز تابستان، جبل اخضر شاهد افزایش گردشگران از جمله شهروندان، ساکنان و بازدیدکنندگان است.»

وی در ادامه افزود: «بیش از 734 اتاق در 13 اقامتگاه مختلف در جبل اخضر در دسترس هستند. گردشگران می‌توانند از هتل‌های 3 تا 5 ستاره هم استفاده کنند.»

همچنین، دو مرکز گردشگری در جبل اخضر هم به زودی رونمایی می‌شوند.

شکیلی همچنین از تلاش‌هایی که این وزارتخانه برای رونق گردشگری انجام می‌دهد، تمجید کرد. وی افزود که برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری مانند جشنواره جبل اخضر که در ماه اوت گذشته برگزار شد، تأثیر خوبی دارد.

شایان ذکر است که وزارت میراث و گردشگری عمان از هرگونه سرمایه‌گذاری برای رفع نیازهای گردشگران استقبال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *