گردشگری تابستانی دلنشین در عمان

عمان که به خاطر مناظر طبیعی متنوع خود مشهور است، همچنان در طول سال گردشگران را به خود جذب می‌کند. با نزدیک شدن به فصل گردشگری تابستانی، انتظار می‌رود که بازدیدکنندگان به مقصدهای «خنک» کشور بروند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، بر خلاف تصور عموم، کشور عمان در فصل گرم سال هم پذیرای گردشگران است، چون نقاط گردشگری آن پتانسیل بسیار بالایی دارند.

مناطق جبل الشمس و جبل الاخضر در استان داخلیه بسیار پربازدید هستند. همچنین، از جاذبه‌های گردشگری برتر استان‌های ظفار و شرقیه جنوبی هم نباید غافل شد. این مناطق از دماهای معتدل و آب و هوای مطبوع برخوردارند و فصل خریف در ظفار باران و نم نم باران با طراوت را به همراه دارد. تلاش‌ها برای ارتقای این مقاصد با فعالیت‌ها و رویدادهایی که نیازهای گردشگران را در فصل تابستان برآورده می‌کنند، در حال انجام است.

زیرساخت‌ها نقش مهمی در حمایت از بخش گردشگری عمان ایفا می‌کنند و هتل‌های خوبی در استان داخلیه در دسترس هستند. در این بین، می‌توان به وجود هشت هتل در منطقه جبل اخضر، دو هتل جبل الشمس و انواع اقامتگاه‌ها در ظفار و شرقیه جنوبی اشاره کرد. بازدیدکنندگان با هر سلیقه‌ای می‌توانند در انواع هتل‌ها ساکن شوند.

تمرکز دولت عمان هم بر رواج گردشگری در این نواحی است. سرمایه‌گذاری‌ها در راستای حمایت از گردشگری در این منطقه است.

فعالیت‌های متنوعی در این مقاصد گردشگری در انتظار بازدیدکنندگان است. از لذت بردن از آب و هوای معتدل و طلوع و غروب خورشید خیره کننده گرفته تا شرکت در گردشگری ماجراجویی و ورزش‌های دریایی، این‌ها چیزهایی هستند که تقریباً همه از آن استقبال می‌کنند.

در استان داخلیه می‌توان به پیاده روی، کمپینگ، کوهنوردی، ماجراجویی در وادی‌ها، خرید انواع محصولات محلی و بازدید از قلعه‌ها و افلج‌ها و خانه‌های باستانی پرداخت. بازیدکنندگان می‌توانند در این منطقه با آداب و رسوم عمانی آشنا شوند و جاذبه‌های فرهنگی عمان را از نزدیک مشاهده کنند.

استان شرقیه جنوبی با محیط ساحلی خود که برای اکتشاف و فعالیت‌های ماجراجویی ایده آل است، علاقه مندان به گردشگری ماجراجویانه را جذب خود می‌کند. سواحل این استان برای انجام ورزش‌های آبی بسیار مناسب هستند. همچنین، منطقه‌ای مثل رأس الحد هم برای موج سواری معرفی می‌شود. گردشگران معمولاً تجارب تکرارنشدنی از این استان دارند.

ظفار دارای زیبایی‌های طبیعی فراوانی از جمله سواحل، کوه‌ها، دره‌ها، دشت‌ها، بیابان‌ها، چشمه‌های آب، چشمه‌های طبیعی، غارها، محصولات کشاورزی و ذخایر پر از حیات وحش است. بازدیدکنندگان می‌توانند پارک‌های باستان‌شناسی، قلعه‌های تاریخی، بازارهای سنتی، و مغازه‌های فروش صمغ کندر و محصولات کشاورزی محلی را از نزدیک کشف کنند.

استان الوسطی با طبیعت منحصر به فرد و پتانسیل گردشگری خود نیز مورد توجه است. سواحل این استان مستعد گردشگری هستند. علاقه‌مندان به ورزش‌های دریایی و کسانی که به دنبال ریلکس کردن هستند، می‌توانند به این استان سفر کنند. فعالیت‌ها شامل پیک نیک در سواحل، قایقرانی، تماشای پرنده‌ها، ماهیگیری و کمپینگ است.

بیشتر بخوانید:

از استان مسقط هم نباید غافل شد. اکثر مراکز سرگرمی و خرید در پایتخت عمان واقع شده‌اند. موزه‌های متعددی هم در مسقط واقع شده‌اند. برندهای بین‌المللی هم در مراکز خرید مسقط و عمان مشغول به فعالیت هستند.

احترام به فرهنگ عمان ضروری است. به عنوان مثال، بهتر است که بازدیدکنندگان قبل از عکس گرفتن از مردم از آن‌ها اجازه بگیرند. بهتر است هنگام حضور در عمان به قوانین عمومی این کشور هم احترام گذاشته شود.

مسئولان و مدیران مناطق مختلف با ابراز خوش بینی به فصل گردشگری تابستانی، بر توسعه زیرساخت‌ها و خدمات گردشگری تأکید دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *