هزینه‌های زندگی در عمان

در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی در هر کشور از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، خصوصاً اگر فردی نیازمند صرفه‌جویی باشد. همچنین، نقل مکان به کشوری دیگر چالش‌های خاص خودش را دارد که یکی از آن‌ها می‌‌تواند حقوق پایین و هزینه‌های نسبتاً بالا باشد. از سوی دیگر، آگاهی از انواع هزینه‌ها می‌تواند در مدیریت آنها نقش زیادی داشته باشد.

به گزارش عمان چنس، کشور عرب‌زبان عمان بسیار مهاجرپذیر است و در مشاغل متعددی، نیاز به نیروی کار در این کشور حس می‌شود. هزینه در عمان تا حد زیادی به سبک زندگی و نحوه برنامه‌ریزی مالی مهاجران هم وابسته است.

عمدتاً، هزینه‌های مسکن و آپارتمان در عمان در حال افزایش است و هزینه‌های غذا و حمل و نقل در سراسر این کشور نرخ تقریباً ثابتی دارد.

مسقط، پایتخت عمان، گران‌ترین شهر این کشور برای زندگی کردن است. با اینکه هزینه‌ها در حومه شهر مسقط و دیگر شهرها پایین‌تر است، اما هیچ جایی به اندازه مسقط در عمان، مجهز و باامکانات نیست.

رستوران‌ها

غذا خوردن در بیرون می‌تواند پرهزینه باشد و اگر نوشیدنی می‌خواهید، تنها گزینه شما هتل‌های گران قیمت به سبک غربی خواهد بود.

برای صبحانه، اگر قیمت‌ها برایتان اهمیت دارند، ترجیحا می‌توانید 1.30 دلار هزینه کنید.

اگر خواهان غذاهای ارزان قیمت هستید، پیشنهاد می‌شود سری به رستوران‌های هندی بزنید، چون در آنجا می‌توانید غذاهای 5.20 دلاری هم سفارش دهید.

بیشتر بخوانید:

بازارها

قیمت مواد غذایی در عمان در مقایسه با اروپا، ارزان‌تر و در مقایسه با آمریکا گران‌تر است.

به هر حال، اگر محصولات بومی عمان را استفاده کنید، هزینه کمتری به شما متحمل خواهد شد.

لولو مقرون به صرفه‌ترین فروشگاه و الفیر گران‌ترین سوپرمارکت در عمان هستد. فروشگاه‌های کارفور هم در رده متوسط از نظر قیمت قرار دارند.

حمل و نقل

هزینه استفاده از خودرو در عمان بسیار ارزان تر از اروپا است. به همین خاطر، اکثر ساکنان عمان از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و کمتر شاهد استفاه عمانی‌ها از وسایل نقلیه عمومی هستیم.

 

اتوبوس‌های درون شهری هزینه‌ای حدود 1.30 دلار به ازای هر سفر دارند.

اگر خواهان صرفه‌جویی هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل در عمان هستید، توصیه می‌شود از اتوبوس‌های «بیسه» استفاده کنید که در سراسر مسقط در دسترس هستند. این روش حمل و نقل عمدتاً توسط کارگران کم درآمد استفاده می‌شود.

ورزش و اوقات فراغت

پرداختن به ورزش و فعالیت‌های تناسب اندام در عمان مانند بسیاری از کشورهای جهان هزینه کمی برای شما خواهد داشت.

اگر می‌خواهید عضو یک باشگاه بدنسازی یا باشگاه تناسب اندام شوید، حدود 50 دلار در ماه باید هزینه کنید.

هزینه بلیط سینما هم به طور میانگین حدود 9 دلار است.

لباس و کفش

هزینه‌های لباس و کفش هم بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید خرج کنید. همچنین، برند هم در این موضوع بی‌تأثیر نیست. به طور متوسط، هر خرید در این زمینه حدود 100 دلار هزینه دارد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید شلوار جین با کیفیت را با قیمت حدود 50 دلار در اینجا بخرید؛ در حالی که کفش‌های کتانی مخصوص دویدن با کیفیت برندهایی مانند نایک حدود 83 دلار قیمت دارند.

اجاره خانه

قیمت مسکن در عمان – مانند سایر نقاط خاورمیانه – در حال کاهش است.

خانه‌‌های جدید زیادی در حال ساخت هستند و هر کس می‌تواند متناسب با روحیه و بودجه‌اش هزینه کند.

معمولاً خانه‌های اجاره‌ای بدون مبلمان هستند.

اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر حدود 560 دلار و آپارتمان در حومه شهر حدود 400 دلار هزینه خواهد برد.

بهداشت

متوسط هزینه مراقبت‌های بهداشتی برای ویزیت پزشک خصوصی برای یک بیمار بدون بیمه 47 دلار آمریکا است و اقامت در بیمارستان خصوصی در روز شامل مراقبت های پرستاری، داروها، آزمایش های تشخیصی، غذا و هزینه های مربوطه 1454 دلار آمریکا است.

سایر هزینه‌ها

متوسط هزینه کوتاه کردن و سشوار کردن موی مردانه 26 دلار آمریکا و رنگ موی زنانه، کوتاه و سشوار با طول متوسط 130 دلار آمریکا است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *