فوری: صدور فرمان‌های جدید در رابطه با ازدواج شهروندان عمان با خارجی‌ها

سلطان هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان، در مورد ازدواج عمانی‌ها با شهروندان سایر کشورها فرمان سلطنتی صادر کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، ماده 1 این دستور، فرمان سلطنتی شماره 58/93 را لغو و کلیه تصمیمات صادره در اجرای مفاد آن را ملغی‌ می‌کند.

ماده 2 مقرر می‌دارد که مفاد این فرمان به احکام شرع اسلامی یا نظم عمومی یا هر یک از احکام مورد استناد در قوانین، احکام سلطنتی یا نظام‌های نافذه  خدشه‌ای وارد نخواهد کرد. همچنین، ازدواج یا عدم ازدواج با خارجی‌ها تغییری در شرایط استخدام در ارگان‌های دولتی ایجاد نخواهد کرد.

ماده 3 مقرر می‌دارد که اسناد ازدواج عمانی ها با اتباع خارجی در داخل  عمان طبق مقررات مربوطه و احکام سلطنتی مستند خواهد شد. اسناد خارجی که ازدواج طرفین را ثابت می‌کند، پس از تأیید اعتبار توسط مقامات ذی‌صلاح در کشور/کشورهای خارجی مربوطه و همچنین وزارت خارجه عمان به عنوان اسناد رسمی عمان ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ماده 4 اسناد ازدواج عمانی‌ها با اتباع خارجی را که قبل از تاریخ لازم الاجراء شدن این فرمان توسط مقامات رسمی ازدواج در خارج صادر شده است، تأیید می‌کند – هر چند ممکن است ناقض مقررات مربوط به ازدواج عمانی‌ها با خارجی ها باشد. ازدواج در تاریخ‌های گذشته نباید مغایر با مفاد ماده ۲ این فرمان سلطنتی باشد.

در ماده 5 آمده است که واحدهای دستگاه اداری کشور و سایر اشخاص حقوقی عمومی هر یک در حوزه صلاحیت خود مفاد این مصوبه را اجرا خواهند کرد.

ماده 6 هر آنچه را که با این مصوبه  یا با مفاد آن مغایرت داشته باشد، لغو می‌کند.

ماده 7 مقرر می‌دارد که این مصوبه از فردای انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجرا خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *