عرضه اوراق قرضه 75 میلیون ریالی در عمان

دولت عمان قصد دارد 75 میلیون دلار از طریق اولین انتشار اوراق قرضه توسعه دولتی در سال جاری را افزایش دهد. بانک مرکزی عمان روز چهارشنبه از انتشار جدید اوراق قرضه توسعه دولتی خبر داد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، حجم انتشار اوراق قرضه توسعه دولتی جدید 75 میلیون ریال با دوره سررسید پنج ساله است. بانک مرکزی عمان در بیانیه ای اعلام کرد که این اوراق دارای نرخ کوپن سالانه 5.25 درصد خواهد بود.

این سری از انتشار اوراق قرضه توسعه دولتی برای اشتراک از 16 آوریل تا 1 می 2023 باز خواهد بود، در حالی که حراج در تاریخ 2 می 2023 برگزار می شود. تاریخ تسویه انتشار در 4 می 2023 خواهد بود. سود اوراق جدید به صورت شش ماهه در 4 نوامبر و 4 مه هر سال تا تاریخ سررسید 4 می 2028 پرداخت می‌شود.

سرمایه گذاران می‌توانند فقط از طریق فرآیند مناقصه رقابتی برای این اوراق درخواست و از طریق بانک‌های دارای مجوز تجاری فعال در عمان پیشنهادات خود را ارائه دهند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذارانی که درخواست‌های یک میلیون ریال یا بیشتر دارند، می‌توانند پس از تایید آن از سوی بانک‌هایشان، پیشنهادات خود را به صلاحدید خود مستقیماً به بانک مرکزی عمان ارسال کنند. دفترچه و فرم‌های درخواست انتشار اوراق قرضه توسعه دولتی را می‌توان از طریق وب سایت رسمی بانک مرکزی عمان دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

اوراق قرضه توسعه دولتی تعهدات مستقیم و بدون قید و شرط دولت عمان به نمایندگی وزارت دارایی است. این اوراق را می‌توان به عنوان وثیقه برای دریافت وام از هر بانک تجاری محلی دارای مجوز استفاده کرد که با نرخ‌های رایج بازار از طریق بورس اوراق بهادار مسقط معامله می‌‌شود.

جزئیات اوراق تخصیصی در دفتری ثبت خواهد شد که توسط شرکت تهاتر و سپرده گذاری مسقط نگهداری می‌شود. بنابراین، سرمایه گذاران باید همان مشخصات حساب بانکی ثبت شده در شرکت تهاتر و سپرده گذاری مسقط را ارائه دهند تا از روند بدون مشکل پیشنهادات خود و دریافت کوپن پرداختی و اصل مبلغ در موعد مقرر اطمینان حاصل کنند.

شصت و هشتمین انتشار اوراق توسعه دولت به کلیه سرمایه گذاران، اتباع و غیر اتباع واگذار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *