آشنایی با آداب و رسوم مردم عمان در ماه مبارک رمضان

مردم عمان احترام خاصی برای ماه مبارک رمضان قائل هستند. آن‌ها کل سال را منتظر می‌مانند تا ماه رمضان فرا برسد تا احساسات خوب را از آن دریافت کنند.

به گزارش عمان چنس، همزمان با حلول ماه مبارک، اهالی عمان مراسم‌های خاصی برگزار می‌کنند و آداب و رسوم خاصی در این ماه دارند. در ادامه این مطلب، به رویدادهای محبوب مردم عمان در ماه مبارک رمضان پرداخته می‌شود:

– بوفه‌های افطاری: بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌های عمان بوفه‌های ویژه افطار را در ماه رمضان ارائه می‌دهند. در این ضیافت‌ها می‌توانید هر چه که اراده کردید، میل کنید، چون انواعی از غذاهای سنتی عمانی و خاورمیانه‌ای سرو می‌شوند.

– بازارهای شبانه: در مسقط و سایر شهرهای سراسر عمان، بازارهای شبانه‌ای دایر هستند که انواعی از محصولات مثل پوشاک، سوغاتی‌های عمان، لوازم جانبی و فانتزی و غذاهای خیابانی به فروش می‎رسانند.

– جشن‌های مذهبی: فلسفه ماه رمضان با دعا و تفکر همراه است و جشن‌ها و مراسم‌های مذهبی متعددی در طول این ماه برگزار می‌شود. به عنوان مثال، در مسجد جامع سلطان قابوس مسقط می‌توانید شاهد برپایی نماز تراویح شبانه باشید.

– رویدادهای خیریه: کمک به نیازمندان در ماه رمضان بسیار مرسوم است. این رویدادهای خیریه شامل کمپین جمع آوری کمک مالی و اهدای خوراک و پوشاک می‌شوند.

– دورهمی‌های خانوادگی: ماه رمضان بهانه‌ای برای خانواده‌های عمانی است تا گرد هم آیند. این دورهمی‌ها در بسیاری از بوستان‌ها و اماکن گردشگری در عمان مشاهده می‎‌شوند. بازی‌های جذاب بومی، کارناوال‌های آوازخوانی و سایر فعالیت‌های هیجان‌انگیز در قالب این دورهمی‌ها برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *