معرفی مسقط به عنوان «شهر یادگیری پایدار» در یونسکو

پس از جلسه فرماندار مسقط با والیان این استان و متخصصان کمیسیون ملی آموزش، فرهنگ و علم، مصوب شد که یکی از ولایت‌های استان مسقط در شبکه جهانی «شهرهای برای یادگیری یونسکو در سال 2030» معرفی شوند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، یک نمایش تصویری برای حاضرین در جلسه به اشتراک گذاشته شد که در آن، شبکه جهانی شهرهای یادگیری، اهداف و استراتژی آن، نحوه ساخت شهر یادگیری پایه و مزایای پیوستن عمان به این شبکه شرح داده شد.

در پایان این جلسه، ولایت مسقط به عنوان شهر یادگیری پایدار انتخاب شد. هدف این مرحله پیوستن به شبکه جهانی شهرهای یادگیری یونسکو است.

این پروژه در راستای تلاش‌های کشور عمان برای ارتقای شاخص‌های ملی در آموزش برای دستیابی به هدف توسعه پایدار 4 (تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه) انجام می‌شود.

یکی دیگر از اهداف اصلی این پروژه، برجسته کردن اقدامات مرتبط با توسعه پایدار در کشور عمان محسوب می‌شود. توانمندسازی جوانان، ترویج فرهنگ یادگیری مادام العمر و رونق اقتصادی و فرهنگی شهرها از جمله دغدغه‌های دولت عمان است که در این شبکه جهانی، بخشی از این نگرانی‌ها حل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *