معرفی مسقط به عنوان بهترین شهر جهان عرب در شاخص جهانی ترافیک 2023

بر اساس شاخص جهانی ترافیک سال 2023 که توسط پایگاه جهانی «نامبئو» منتشر شده است، مسقط به عنوان بهترین شهر عربی از نظر شاخص‌های ترافیک رتبه بندی شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، مسقط در رتبه 185 جهان از نظر بار ترافیک قرار دارد. طبق گزارش منتشر شده توسط پایگاه نامبئو، مسقط کم ترافیک‌ترین شهر در جهان عرب شناخته شده است. همچنین، بهترین شرایط ترافیکی در بین کل شهرهای عرب‌زبان هم به مسقط تعلق می‌گیرد.

در این بین، نباید از نقش فعال پلیس سلطنتی عمان غافل شد. وجود دستگاه‌های ثبت سرعت، حضور دائمی پلیس راهور جهت شناسایی مشکلات منتهی به ازدحام خودروها و سایر اقدامات مشابه در کسب این رتبه بدون تأثیر نبوده‌اند.

شاخص ترافیک یک شاخص ترکیبی است. زمان صرف شده در ترافیک به دلیل رفت و آمد در محل کار، برآورد وضعیت نارضایتی از جریان ترافیک به دلیل ازدحام و میزان کارایی پلیس در سازماندهی ترافیک، اجزای اساسی برای تعیین شاخص جهانی ترافیک هستند.

طبق این شاخص، پایتخت نیجریه، لاگوس، بدترین شهر جهان از نظر ترافیک و پس از آن شهر لس آنجلس آمریکا قرار دارد. شهرهای اسپلیت کرواسی و بازل سوئیس در صدر بهترین شهرهای جهان از نظر شاخص‌های ترافیکی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *