افتتاح 15 طرح عمرانی جامع در استان ظاهره

استان ظاهره برای دستیابی به اهداف چشم انداز 2040 عمان، تحریک اقتصاد و ایجاد امکانات تفریحی، 15 پروژه را برای سال‌های 2023-2024 برنامه ریزی کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، یکی از مسئولان استانداری گفت: «این طرح‌ها شامل ساخت پیاده رو در منطقه حمرا الدروع و النهضه در ولایت عبری و یک ایستگاه یکپارچه در جاده امپتی کوآرتر است.»

به گفته این مقام، استان ظاهره به کار برای اجرای پروژه‌های تحول دیجیتال مثل ایجاد پورتال الکترونیکی، خدمات موجودی الکترونیکی، ساده سازی رویه‌ها و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی ادامه می دهد.

یک منطقه تجاری در ولایت ضنک، یک بازار شهری و دوربرگردان در عبری، و یک دهکده جوانان در سلبریشن در عبری احداث خواهند شد. از سوی دیگر، ایجاد فضاهای سبز گسترده، توسعه مناطق اطراف قلعه‌ها، برنامه‌ریزی جهت برگزاری رویدادها و جشنواره‌های متنوع گردشگری و فرهنگی در تمام ولایت‌ها در دستور کار مقامات و اهالی استان ظاهره قرار دارد.

حدود 100 کیلومتر از راه‌های داخلی در ولایت های مختلف آسفالت و فاز 2 طرح جایگزینی روشنایی معابر با لامپ‌های ال ای دی اجرا می‌شود.

پروژه منطقه اختصاصی موتورسواری هم در عبری به زودی افتتاح خواهد شد.

سلطان هیثم، در راستای دستیابی به اهداف برنامه توسعه، بودجه این استان را از 10 میلیون ریال به 20 میلیون ریال افزایش داده است. فرمانداری‌ها باید این مبلغ را تا سال 2025 جهت احداث پروژه‌های عمرانی هزینه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *