امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه جامع هفت شهر در عمان

در راستای اهداف دولت عمان جهت توسعه افزایش آمار شهرسازی و ساخت و ساز در این کشور، وزارت مسکن و شهرسازی روز سه شنبه هفت تفاهم نامه را برای طرح‌های جامع توسعه هفت شهر در این کشورامضا کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این توافقنامه‌ها در حاشیه کنفرانس توسعه املاک و مستغلات درروز سه شنبه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌ها عمان به امضا رسید.

در بیانیه ای که توسط وزارت مسکن و شهرسازی منتشر شد، آمده است: «توافقات مربوط به شهرهای صلاله، صحار، نزوا، حیما، عبری، بوشر و خور جراما بود. این برنامه‌ها شامل توسعه متوازن شهری در شهرهای ذکرشده خواهد بود.»

طبق برنامه‌های جدید، قرار بر این است که مدلی یکپارچه از شهرنشینی با ویژگی‌های خاصی در مقیاس 20 میلیون متر مربع در عمان پیاده‌سازی شود.

این قراردادها توسط ابراهیم ویلی، مدیر راهبرد ملی فضای عمان و مدیر تحول در وزارت مسکن و شهرسازی، با مقامات شرکت های پیشرو در زمینه برنامه ریزی شهری و ساخت شهرهای آینده امضا شد.

بنا بر گفته این مقام مسئول : «هدف اصلی این است که بیش از 40 هزار واحد مسکونی در این شهرها تأسیس شوند تا 15 هزار شهروند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.»

بر اساس اعلام مقامات رسمی، این واحدهای مسکونی برای شهروندان بومی عمان و سایر خارجی‌ها و مهاجران هم در دسترس خواهند بود.

دکتر خلفان بن سعید الشعیلی، وزیر مسکن و شهرسازی اخیراً اعلام کرد :  30 تا 40 میلیون متر مربع زمین در ولایت مسقط، ولایت صلاله در ظفار و ولایت صحار در باطنه شمالی جهت  سرمایه گذاری برای ایجاد شهرهای مدرن با خدمات یکپارچه اختصاص یافته است.

این طرح و طرح‌های دیگری مانند طرح‌های جامع مسقط بزرگ و صلاله بزرگ نشان‌دهنده مرحله سوم استراتژی شهری عمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *