مزایده اکتشاف معدن در سه ماهه اول سال 2023

وزارت انرژی و مواد معدنی مجدداً تأکید کرد که کارها برای اعطای حق اکتشاف در بخش معدن به عنوان گامی برای مناقصه در سه ماهه اول سال جاری در جریان هستند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، دکتر صلاح بن حفیض الذهاب، مدیر کل سرمایه گذاری وزارت انرژی و مواد معدنی اعلام کرد که در این مزایده، امتیاز برداشت مواد خام کرومیت، مس، سنگ آهک و چند عنصر دیگر مد نظر است.

وی افزود: «عمان معادن متعدد مس، کرومیت، لاتریت و منیزیم دارد. در کنار این موضوع، سایر مواد اولیه از جمله مواد خام صنعتی مانند گچ، سیلیس، سنگ آهک و سنگ گابرو نیز در عمان یافت می‌شوند.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کارهای جست‌وجو و اکتشاف انجام شده توسط بخش توسعه معدنی عمان و سرمایه گذاران جدید شاهد موفقیت و تغییر کیفی در این بخش با تمرکز بر مواد خام مرتبط با انرژی پاک به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر برای محیط زیست باشد.

وزارت انرژی و مواد معدنی در سال گذشته 12 قرارداد با شرکت توسعه معدنی عمان امضا کرد که در این مدت، کار اکتشاف از جمله بررسی هوایی ژئوفیزیک و توسعه این مناطق از طریق این شرکت یا با سرمایه گذاران دیگر از داخل و خارج از کشور آغاز شده است.

برای تسریع سرعت پیشرفت در پروژه‌های معدنی موجود مانند پروژه الغازین و پروژه شلیم، وزارت انرژی و مواد معدنی در حال انجام مطالعات مختلف است و از شرکت‌های داخلی و خارجی استقبال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *