افزایش 348 درصدی گردشگران در عمان

با جهش عظیم 348 درصدی گردشگران در سال 2022 نسبت به سال 2021، تلاش‌های دولت عمان در زمینه گردشگری به ثمر نشست،

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، مهندس ابراهیم سعید الخاروسی، معاون وزارت میراث و گردشگری گفت: حدود 2.9 میلیون گردشگر در سال 2022 به عمان آمدند.  تعداد پروژه‌های وابسته به گردشگری و هتل‌ها نیز افزایش یافته است. هفته جهانی سفر به خاورمیانه که به میزبانی عمان در حال انجام است، در حال بررسی چشم اندازهای افزایش مشارکت و ارتباطات بین شرکت‌های مسافرتی و گردشگری لوکس بین‌المللی در عمان و سایر کشورهای منطقه است.

این رویداد که توسط وزارت میراث و گردشگری عمان میزبانی می‌شود، بیش از 200 متخصص در زمینه گردشگری لوکس از کشورهای مختلف جهان را در خود جا داده است.

این رویداد به دنبال معرفی نقاط داغ گردشگری، تبادل تجربیات گردشگری و تاکید مجدد بر تعهد به حمایت و توسعه سفر و گردشگری در منطقه است. مراسم افتتاحیه به دبیری مهندس ابراهیم سعید الخاروسی برگزار شد.

الخاروسی خاطرنشان کرد: هفته جهانی سفر به دنبال راه‌هایی برای ایجاد روابط بلندمدت بین بازارهای بین المللی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

در همین حال، ایمن القدوه، کارشناس بخش سفر و گردشگری و مدیر شرکت مسافرتی فالکون قطر در این باره گفت: «عمان یکی از مقاصد مهم در بخش سفر و گردشگری است.»

وی افزود: شرکت فالکون قطر در این رویداد کانال‌های ارتباطی با شرکت‌های مسافرتی و گردشگری را باز می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد برای برنامه‌های گردشگری و گردشگری و تبادل تجاری قراردادها و مشارکت‌هایی منعقد کنند.

هفته جهانی سفر شرکت‌های گردشگری و نهادهای مختلف فعال در بخش گردشگری را از کشورهای مختلف جهان جذب می‌کند. این رویداد فرصتی را برای آنها فراهم می کند تا با همتایان خود در گردشگری در اینجا ملاقات کنند، همه را قادر می سازد تا همکاری مشترک را کشف کنند و فرهنگ عمان به شرکت‌های بین المللی معرفی شود.

فعالیت های این رویداد که تا 7 مارس ادامه دارد، شامل اجرای سفرهای آشنایی به استان های مسقط، داخلیه ، الشرقیه شمالی و مسندم است. هدف این است که نمایندگان شرکت‌های خارجی با جاذبه‌های عمان آشنا شوند. این برنامه با مشارکت 40 شرکت گردشگری و هتلداری عمانی انجام می‌شود. این برنامه با مشارکت 40 شرکت گردشگری و هتلداری عمانی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *