دیدار سلطان هیثم با صاحبان کسب‌وکارهای متوسط و کوچک

سلطان هیثم بن طارق روز چهارشنبه با تجار و صاحبان شرکت‌های کوچک و متوسط در کاخ العالم دیدار کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، او بر اهمیت حفظ سرعت و روند توسعه همه جانبه‌ی مدنظر چشم اندار 2040 تأکید کرد..

سلطان هیثم در این دیدار بر توجه بسیار، پیگیری مستمر امور بخش خصوصی و اشتیاق خود برای تحکیم مشارکت و هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی برای آینده تأکید کرد.

وی در جای دیگر نیز بر اهمیت تقویت نقش بخش خصوصی و توانمندسازی آن در ایفای نقش مورد نظر از طریق ادغام با تمام اجزای اقتصاد عمان و تقویت توسعه اقتصادی این کشور تاکید کرد.

سلطان هیثم همچنین از نقش بخش خصوصی و صاحبان مشاغل در برآورده کردن خواسته‌های اقتصادی دولت عمان، خصوصاً در زمینه حمایت از بخش خصوصی که یکی از اجزای اقتصاد رقابتی است، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

پادشاه عمان در بخشی دیگر خاطرنشان کرد: «این امر با توجه به اقتصاد دانش بنیان حاصل از پژوهش و بهره گیری از بهترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها، یعنی فناوری‌های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم محقق می‌شود.»

یکی از تأکیدهای اصلی دولت عمان بر آماده‌سازی فضای کسب و کار عمان در راستای رقابتی‌تر کردن و جذابیت بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر است. در این زمینه، پادشاه عمان از نقش وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری قدردانی کرد.

تأکید دیگر پادشاه عمان به شرکت‌های متوسط و کوچک و نقش آن‌ها در اقتصاد عمان بود. وی بر ادغام این مشاغل با شرکت‌های بزرگ از طریق راه حل‌های نوآورانه و با ارائه فرصت‌های تجاری با کیفیت در بازارهای داخلی و خارجی تاکید کرد.

سلطان هیثم در این دیدار درمورد نقش حیاتی اتاق بازرگانی و صنعت عمان برای تنوع بخشی به بازار و افزایش نرخ تولید ناخالص داخلی سخن به میان آورد. وی از بخش‌های مربوط درخواست کرد تسهیلات و زیرساخت‌های لازم برای کسب و کار های متوسط و کوچک ایجاد شود.

در پایان این نشست، پادشاده عمان بر اهمیت ایجاد مشارکت موثر بین دولت و بخش خصوصی تاکید کرد تا بخش خصوصی بتواند نقش مورد نظر خود را در اجرای پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌هایی ایفا کند که به تنوع اقتصادی، افزایش تولید ناخالص داخلی، ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و رشد اقتصادی کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *