40 پروژه برای ارتقای گردشگری ماجراجویانه در عمان

وزارت میراث و گردشگری عمان در حال کار بر روی بیش از 40 پروژه برای توسعه بخش گردشگری ماجراجویی در این کشور است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، یکی از مقامات وزارت اعلام کرد: این وزارتخانه یک طرح اجرایی برای افزایش نرخ گردشگری ماجراجویی در سال 2022 آغاز کرده و دیگر طرح‌هایی از این دست تا سال 2025 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: «در حال حاضر کار روی توسعه یک پروژه تله کابین در باغ گیاه شناسی و ساخت زیپ لاین در ظفار برای فصل خریف و یک پل معلق در وادی شاب در شرقیه جنوبی در حال انجام است.» طبق اعلام این مقام مسئول، یک پروژه زیپ لاین در مسندم تکمیل و هفته گذشته افتتاح شد.

به گفته این مقام مسئول، وزارت میراث و گردشگری چندین مسیر کوهستانی را برای اهداف گردشگری ارتقا خواهد داد. به عنوان مثال، پروژه‌هایی در روستای هوار در وادی بنی خالد و در وادی الاربعین که به خاطر چشمه هایش شهرت دارد، برنامه ریزی شده است. این مسیرها به علاقه مندان به ماجراجویی و بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا از زیبایی مناطق کوهستانی و وادی لذت ببرند.

وزارت میراث و گردشگری همچنین خبر داد آسفالت کردن جاده منتهی به روستای کوهستانی 500 ساله‌ی السقرا در حال انجام است که آثار باستانی زیادی در خود جا داده است. این وزارت برنامه‌هایی برای بهره‌برداری از زمین‌های نزدیک جبل شمس دارد تا امکان چادر زدن برای گردشگران فراهم شود.

این وزارتخانه همچنین در حال بررسی چشم اندازهای مرتبط با افتتاح امکانات خدماتی در مسیرهای کوهستانی در وادی بنی عوف است. مقام مسئول وزارتخانه در این باره گفت: «طرح‌هایی برای ساخت رختکن، مکان‌های کمپینگ، یک کافه و یک رستوران در حال اتمام هستند. این دست از پروژه‌ها به فعال‌تر شدن کسب و کارهای کوچک و متوسط هم کمک می‌کنند.»

با موافقت وزارت میراث و گردشگری، مجموعاً 15 مسیر کوهستانی به زودی در جبل شمس، جبل اخضر و وادی بنی عوف آسفالت خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، تیم‌های جوانانی که 37 مسیر کوهستانی جدید را کشف کردند، مجاز به انجام فعالیت‌های ماجراجویی شده‌اند. در کل، 53 مسیر کوهستانی تایید شده در کشور عمان ثبت شده است.

این مقام مسئول در زمینه غارنوردی نیز گفت: «عمان دارای غارهای دیدنی متعددی است و ایجاد امکانات تفریحی در غارها علاوه بر بودجه قابل توجه نیازمند مطالعات دقیق و مشاوره فنی است.»

به طور کلی، 20 شرکت گردشگری درخواست مجوز برای سازماندهی فعالیت های ماجراجویی کرده‌اند. کار برای تکمیل تمامی مراحل مربوط به امنیت و مدیریت ریسک برای انجام فعالیت‌های ماجراجویی در سایت‌ها و پروژه‌های مختلف و آموزش راهنمایان تور با همکاری وزارت دفاع و ارزیابی مناسب بودن برخی سایت‌ها برای گردشگری ماجراجویی در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *