توسعه و پژوهش در عمان با امضای قراردادهای یک میلیارد ریالی

قراردادهایی به ارزش بیش از 1 میلیارد ریال عمان در روز دوشنبه توسط شرکت‌های زیر مجموعه سازمان سرمایه گذاری عمان برای ارتقای همکاری در زمینه تحقیق، توسعه و نوآوری امضا شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این امضاها در حاشیه رویدادی انجام شد که راه اندازی چهار برنامه توسط سازمان سرمایه گذاری عمان برای افزایش ارزش پول داخلی در دستور کار قرار داشت.

گروه آسیاد دو قرارداد امضا کرد که یکی از آن‌ها با گروه ریحال بود که برای راه اندازی پروژه پایگاه داده دیجیتالی که در آن یک انبار داده با قابلیت تحلیل با استفاده از آخرین فناوری‌های علم داده توسعه می‌یابد.

دومین قرارداد آسیاد با دانشگاه صنعتی آلمان برای توسعه فناوری امضا شد که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی‌های باری با جذب و مایع سازی دی اکسید کربن و تسهیل ذخیره سازی و حمل و نقل آن کمک می‌کند.

هلدینگ نما 12 قرارداد با شرکت‌های محلی برای پروژه‌هایی به ارزش بیش از 1 میلیارد ریال عمان امضا کرد که شامل سه حوزه کلیدی تامین کابل ها و هادی‌ها، تامین پریزهای برق و تامین شبکه‌های با ولتاژ پایین است.

از سوی دیگر، شرکت توسعه شیلات عمان از همکاری با شرکت بین المللی خط الوسطا برای ایجاد کارخانه تولید جعبه‌های ظروف ماهی با استفاده از استانداردهای بین المللی برای پاسخگویی به تقاضای موجود فعالان این گروه و بازار محلی و در عین حال ایجاد ظرفیت برای گسترش به بازار منطقه خبر داد. هزینه فاز اول این پروژه حدود 500 هزار ریال برآورد شده است.

سازمان سرمایه گذاری عمان چندین برنامه، ابتکار و سیاست را برای تقویت ارزش پولی ملی راه اندازی کرده است. علاوه بر این، این مرجع بسته‌ای از اقدامات حمایتی را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط صادر کرد. این بسته شامل  خرید از شرکت‌های کوچک و متوسط دارای کارت کارآفرینی به ارزش بیش از 10 هزار ریال، معافیت این شرکت‌ها از پرداخت هزینه‌های مناقصه و اعطای درصد ترجیحی به آنها از 10 هزار تا 50 هزار ریال عمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *