برگزاری سمپوزیوم ملی فرهنگ عمان در یونسکو

کمیسیون ملی آموزش، فرهنگ و علم عمان با همکاری انجمن نویسندگان و ادبای این کشور، سمپوزیومی ملی با عنوان «فرهنگ عمان در یونسکو» را در روز دوشنبه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان برگزار کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این سمپوزیوم به عنوان بخشی از رویدادهای فرهنگی همراه با بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط برگزار شد.

افتتاحیه این سمپوزیوم به دبیری دکتر عبدالله خمیس امبوسعیدی، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش و نایب رئیس کمیسیون ملی آموزش، فرهنگ و علم عمان برگزار شد.

این سمپوزیوم با هدف تمرکز بر جایگاه عمان در میراث فرهنگی جهانی و مولفه‌های فرهنگی این کشور در فهرست‌های مختلف فرهنگی یونسکو برگزار شد. یکی دیگر از اهداف این سمپوزیوم بررسی مکانیسم سرمایه گذاری فرهنگی و اقتصادی این مؤلفه‌ها و آشنایی با کرسی‌های فرهنگی یونسکو در کشور عمان بود.

در ابتدای مراسم، سخنرانی ضبط شده توسط آمنه سلیم البلوشی، دبیر کمیسیون ملی آموزش، فرهنگ و علم عمان پخش شد. وی بر اهمیت فرهنگ در گرد هم آوردن مردم، ترویج وحدت و تفاهم و اشاعه صلح و نقش آن به عنوان محرکی برای توسعه همه جانبه ملت‌ها اشاره کرد.

پس از آن، تصاویری از حضور عمانی‌ها در یونسکو نمایش داده شد که یکی از بارزترین آن‌ها سفر سلطان قابوس در سال 1989 به این سازمان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *