افتتاح بزرگترین پروژه گردشگری زیپ‌لاین در عمان

شرکت توسعه گردشگری عمان از افتتاح پروژه 1 هزار و 800 متری زیپ‌لاین دوطرفه در ولایت خصب واقع در استان مسندم خبر داد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، پروژه هیجان انگیز  زیپ لاین که جهت ارائه تجربیات منحصربه‌فرد به گردشگران طراحی شده، اولین فعالیت ارائه شده توسط مرکز ماجراجویی عمان است که به عنوان بخشی از یک طرح توسعه جامع در این منطقه  است. از طریق این طرح، استان مسندم قادر خواهد بود با ارائه محصولات و تجربیات متنوع و با کیفیت، بازار گردشگری خود را منحصربه‌فرد سازد.

مرکز ماجراجویی عمان به گونه‌ای طراحی شده است که طیف وسیعی از امکانات را در خود جای دهد و تجربه گردشگری یکپارچه‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم کند. شرکت لئوس، اپراتور تخصصی ماجراجویی و سرگرمی در منطقه، مسئولیت احداث و بهره‌برداری این پروژه را به عهده داشت.

به همین مناسبت، مبارک بن علی الرحبی، رئیس دفتر استانداری مسندم گفت: «استان مسندم پیشنهادات متعددی در حوزه گردشگری دریافت کرده است که می‌توان آن‌ها را در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها به کار برد. این پروژه هم نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌وقفه ما برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه است. ما مطمئن هستیم که پروژه زیپ‌لاین، کسب‌وکارهای داخل و خارج از استان را تشویق می‌کند تا خدمات مرتبط با گردشگری را توسعه دهند. ما مصمم هستیم گردشگری ماجراجویانه و اکتشافی را در مسندم رونق دهیم.»

سعید حرب العبیدانی، مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث و گردشگری گفت: « وزارت در تلاش است تا توسعه و سرمایه گذاری را در مقاصد مختلف گردشگری کلیدی در عمان گسترش دهد. هدف ما ارتقای اکو سیستم خدمات گردشگری است تا از طریق آن بتوان خواسته‌ها و سلایق بخش‌های مختلف گردشگری را برآورده کرد. در حال حاضر، پروژه زیپ لاین در فاز ابتدایی خود قرار دارد.»

تهیه زمین پروژه زیپ لاین به عهده وزارت میراث و گردشگری بوده است. به علاوه، چندین مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری در استان مسندم در نظر گرفته شده است. وزارت میراث و گردشگری همواره به دنبال شرکای تجاری داخلی و خارجی برای افتتاح انواع پروژه‌ها است.

مهندس مایسر الکامزاری، مدیر توسعه در شرکت توسعه گردشگری عمان گفت: «پروژه زیپ لاین در چارچوب تلاش‌های گروه برای دستیابی نوع جذاب و جدیدی از گردشگری در استان مسندم است. طبق کنترل‌ها و الزامات تعیین‌شده توسط وزارت میراث و گردشگری برای تنظیم بخش گردشگری ماجراجویی، آزمایش‌های گسترده‌ای توسط تیم‌های تخصصی انجام شده است و ما از تکمیل آن بسیار خرسندیم.»

کسانی که تمایل دارند زیپ لاین را تجربه کنند، می‌توانند از ساعت 9:00 صبح تا 4:00 عصر به مرکز ماجراجویی عمان بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *