بازسازی بیت العجب ؛ میراث فرهنگی عمانی ها در زنگبار

وزارت گردشگری و میراث فرهنگی عمان به تازگی تمایل خودش برای بازسازی بیت العجب (خانه عجایب) که در زنگبار واقع است را ابراز کرده است.

به گزارش عمان چنس، این بازسازی بخشی از برنامه احیاء و نوسازی چندین نماد تاریخی است که نشان دهنده میراث معماری عمانی در زنگبار هستند.

بیت العجب یک ساختمان خاص است که تاریخ ساخت آن به سال 1883 میلادی باز می گردد. این بنا یکی از ساختمان هایی است که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی به ثبت رسانده است. بخشی از این ساختمان در دسامبر 2020 طی عملیات نوسازی تخریب شد و اکنون توافق نامه ای برای بازسازی آن بین وزرای گردشگری و میراث فرهنگی دو کشور به امضاء رسیده است.

بازسازی و احیاء این خانه قرار است با همکاری دولت زنگبار و مرکز میراث جهانی یونسکو صورت بگیرد. عملیات بازسازی تحت نظارت مرکز میراث جهانی یونسکو و با راهنمایی کارشناسان زبده این مرکز و با استفاده از مصالح سنتی انجام خواهد گرفت که در ساختمان اصلی به کار رفته بودند.

عمان از دیرباز با زنگبار روابط فرهنگی داشته است و بازسازی این خانه می تواند نمایانگر تاریخ مشترک، روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دو کشور با یکدیگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *