پیدا شدن دو ماهیگیر گم‌شده در ساحل استان شرقیه جنوبی

صبح روز جمعه دو ماهیگیر عمانی در منطقه ال اشخاراه استان شرقیه جنوبی مفقود شده بودند که روز دوشنبه توسط یک قایق ماهیگیری عمانی در 180 کیلومتری ساحل ال اشخاراه پیدا شدند.

به گزارش چنس و به نقل از مسقط دیلی، احمد عبدالله البلوشی، نایب رئیس انجمن ماهیگیران عمانی به مسقط دیلی گفت: «یک ماهیگیر 57 ساله به نام علی المرادی و ماهیگیر 34 ساله دیگری به نام سلیم رشید، روز جمعه به قصد ماهیگیری از ساحل ال اشخاراه حرکت کردند. با این حال، موتور قایق آن‌ها در میانه‌ راه از کار افتاد. این دو ماهیگیر هیچ گونه وسیله برای برقراری ارتباط هم نداشتند. آن‌ها دو روز بدون هیچ هدفی پارو می‌زدند تا به خشکی برسند.»

با اینکه بیش از 21 قایق دولتی در جست‌وجوی دو ماهیگیر عمانی بودند، آن‌ها توسط یک قایق شخصی پیدا شدند.

البلوشی به ماهیگیران توصیه کرد قبل عزیمت به دریا حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند، جلیقه نجات و پارو به همراه داشته باشند و در صورت خرابی موتور، پتوهای نسوز استفاده کنند.

البلوشی از تلاش‌های مسئولین کشوری و لشکری و اعضای انجمن برای جستجوی مفقودین تشکر کرد.

وی در جای دیگری از مصاحبه‌اش گفت: «از تمام ماهیگیران و صیادان تقاضا داریم ردیاب و سیستم مخابراتی الثریا داشته باشند و کلیه اقدامات احتیاطی را مد نظر داشته باشند.»

بلوشی درباره تلاش‌های انجمن صیادان عمانی برای تضمین ایمنی گفت: «متخصصان این انجمن در طول سال کارگاه‌هایی را برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی برگزار می‌کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *